سیاسی

سید حسن نصرالله : ایران متحدین خود را رها نمی‌کند

‫‫ دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به جمع‌بندی مذاکرات وین و با تاکید بر اینکه ایران هم‌پیمانان خود را رها نمی‌کند، تصریح کرد: شک و تردیدی در روابط ما با هم‌پیمانانمان به‌خصوص ایران و سوریه بعد از تجاوز سال 2006 سخن از این می‌گفتند که تهران از حزب الله به‌عنوان ابزاری برای خدمت به پروژه هسته‌ای استفاده کرده است و حتی گفتند که تهران، حزب الله را بعد از امضای توافق خواهد فروخت و ما همواره می‌گفتیم که ایران چنین نیست و سوریه هم چنین نیست، امروز واقعیت نمایان شده است، چه‌کسی در این زمینه راستگو و چه‌کسی دروغگو بود؟‎
دبیرکل حزبالله لبنان در مراسم فارغ التحصیلی فرزندان شاهد، آمریکا را شیطان بزرگ دانست و تاکید کرد که این همان آمریکایی است که همواره شیطان بزرگ باقی خواهد ماند چه پیش از توافق هستهای و چه پس از آن.

سید حسن نصرالله با اشاره به تلاشهای آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تضعیف مقاومت گفت: آنها تلاش میکنند که اگر موفق شوند مقاومت را منزوی یا آن را تضعیف کنند، آنها کارشان را ادامه خواهند داد و بعد از توافق هستهای، امروز نگرانی بزرگ منطقه، ایران بعد از توافق است، البته از حزب الله هم نگران هستند. از این رو میبینیم اوباما و جان کری بهوضوح درباره حزب الله سخن میگویند و حزب الله را سازمان تروریستی میخوانند.

دبیرکل حزب الله لبنان، آمریکا را شیطان بزرگ خواند و اظهار داشت: ما افتخار میکنیم که آمریکا ما را مجازات میکند، این همان آمریکایی است که همواره شیطان بزرگ باقی خواهد ماند چه پیش از توافق هستهای و چه پس از آن شیطان بزرگ باقی خواهد ماند، چرا که ما مقاومت و از سرزمین خود دفاع میکنیم آن هم در برابر پروژه صهیونیستی یا بهتر بگویم در برابر پروژه تکفیری. آنچه اکنون باید در خصوص آن درنگ و تامل کنیم هدف قرار دادن بازرگانان و شرکتهای لبنانی است خواه شرکتها و بازرگانانی که بیرون از لبنان هستند یا شرکتها و تجاری که در داخل کشور اقامت دارند.

وی حمایتهای مالی ایران از حزب الله را مایه افتخاری برای مقاومت لبنان دانست و تصریح کرد: البته باید مجددا تاکید کنم که حزب الله هیچ پروژه مالی در اختیار ندارد، من سال های قبل هم به این مسئله تاکید کردم، زمانی هم که ما بخواهیم از ایران پول بگیریم به «ویکیلیکس» نیاز نداریم.

نصرالله افزود: ما این حمایتها را دریافت میکنیم و به آن میبالیم و ایران هم بر این مسئله میبالد، حمایتی که تهران از ما به عمل میآورد کافی است و پولی نداریم که بخواهیم در پروژهای آن را به خدمت بگیریم لذا با هیچ بازرگان و نهادی داد و ستد نداریم.

‫‫ دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به جمعبندی مذاکرات وین و با تاکید بر اینکه ایران همپیمانان خود را رها نمیکند، تصریح کرد: شک و تردیدی در روابط ما با همپیمانانمان بهخصوص ایران و سوریه بعد از تجاوز سال 2006 سخن از این میگفتند که تهران از حزب الله بهعنوان ابزاری برای خدمت به پروژه هستهای استفاده کرده است و حتی گفتند که تهران، حزب الله را بعد از امضای توافق خواهد فروخت و ما همواره میگفتیم که ایران چنین نیست و سوریه هم چنین نیست، امروز واقعیت نمایان شده است، چهکسی در این زمینه راستگو و چهکسی دروغگو بود؟

وی افزود: جان کری (وزیر خارجه آمریکا) میگوید ایران حاضر نشد در برابر امور دیگر بهجز مسئله هستهای مذاکره کند، بنابراین نه کسی چیزی فروخت و نه کسی چیزی خرید، بنابراین شما بیچاره و بینوا هستید، بروید و در اوضاع خودتان جستجو و تامل کنید. امام خامنهای موضع ایران در قبال آمریکا و در قبال جنبشهای مقاومت را بار دیگر مورد تأکید قرار داد، و حزب الله در این تاکیدها جایگاه ویژهای داشته است.دبیرکل حزب الله بر ادامه راه مقاومت تصریح کرد و افزود: تمام هر آن چه را برای آن سعی و تلاش میکردند از بین رفته است و هر آن چه را پس از این در خصوص تحقق آن تلاش خواهند کرد به همین سرنوشت دچار خواهد شد و از بین خواهد رفت، نه کشتن فرماندهانمان مسیر ما را تغییر میدهد و نه ترور شخصیتی ما در این امر خللی ایجاد میکند و نه تحریم اقتصادی و بازرگانی و نه تحریک دیگران بر ضد ما، چیزی را در مسئله تغییر نخواهد داد.

وی با اعلام اینکه مقاومت لبنان در جنگ روانی هم دست برتر را دارد، تصریح کرد: ایمان و هوشیاری ما بزرگ تر از آن است که بخواهد با این توطئههای رسانهای وجنگ های روانی خدشهدار شود، دستان ما در جنگ روانی بالاتر از دستان آنهاست چرا که ما دروغ نمیگوییم و دلیل ما برای این مسئله واقعیتهایی است که بیان میکنیم، حزب الله امروز در چه جایگاهی قرار دارد و تا دیروز چه جایگاهی داشت. این حرکت و مبارزه ما امروز هم قدرتش و هم میزان محبوبیت مردمیاش بیشتر است و بهاندازهای رسیده است که در سطح داخلی و حتی در سطح منطقهای بسیار زیاد است.

https://shoma-weekly.ir/tg9n3H