علی لاریجانی: امام (ره) از منظر احیاگری دینی و اصلاحگری اجتماعی در سدههای اخیر از مرتبتی بالا برخوردار است که کمتر میتوان در بین محییان دینی و مصلحان اجتماعی نظیر آن را یافت.
رئیس مجلس گفت: در این سه دهه بارها و بارها ایالات متحده آمریکا علیرغم اشتلمگوییهای سیاسی با ظاهر دوستانه در پی رخنه بود که گاه برخی سهلاندیشان میدان سیاست در این وادی دچار تردید و سستی شدند.
دکتر علی لاریجانی رئیس موقت مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالگرد رحلت جانسوز پیشوای بزرگ انقلاب اسلامی، اظهار داشت: امام (ره) از منظر احیاگری دینی و اصلاحگری اجتماعی در سدههای اخیر از مرتبتی بالا برخوردار است که کمتر میتوان در بین محییان دینی و مصلحان اجتماعی نظیر آن را یافت.
لاریجانی با اشاره به تکیه بر استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در نظریه حکومتی امام (ره) ، گفت: این موضوع در نظریه امام (ره) امری کانونی است. امام زیر بنای استقلال سیاسی و اقتصادی را استقلال فرهنگی میدانند لذا به آنها جامعه را به رجوع به عالمان دین و اسلام شناسان واقعی توصیه فرمودند تا از صراط مستقیم خارج نشوند و از طرفی وجه قالب انحراف در جوامع اسلامی را در عدم استقلال سیاسی میدانستند بنابراین مبارزه با استکبار و استعمار در نظریه سیاسی ایشان امری فرعی، تاکتیکی و مقطعی نیست بلکه امام بیماری جامعه مسلمانان امروز را در فرودستی اجباری و از دست دادن عزت نفس مسلمانان مییابد و علت العلل آن را از دست دادن استقلال سیاسی و تحمیل استعماری میداند.وی افزود: بر این اساس واژه شیطان بزرگ در نگاه امام خمینی صرفا یک ابتکار در واژهگزینی نیست بلکه نقش چراغ خطر برای نسلهای مختلف دارد تا از مکر و فسون آن در امان بمانند و انصافا خط فکری عامل عزتمندی نظام جمهوری اسلامی ایران شد، در این سه دهه بارها و بارها ایالات متحده آمریکا علی رغم اشتلم گوییهای سیاسی در پی رخنه بود با ظاهر دوستانه که گاه برخی سهلاندیشان میدان سیاست در این وادی دچار تردید و سستی شدند.رئیس موقت مجلس نهم اضافه کرد: در چنین شرایط حکم سخن امام و نقش رهبری معظم انقلاب مانع غفلت سیاسی شد لذا یکی از عوامل عزتمندی امروز ایران در استقلال سیاسی با قرائت انقلابی امام (ره) است.
لاریجانی همچنین خاطرنشان کرد: عضوی از اعضای شورای روابط خارجی آمریکا گفته است که ایران در موقعیت ژئواستراتژیک برخوردار است و ایفای نقش رهبری در خاورمیانه، قفقاز و آسیای مرکزی منوط به ایران است و این نتیجه پایداری در صراطی است که امام پایهگذار آن بوده است، همچنین امام حکمت استقلال اقتصادی را در این امر میدانست که اسلام نمیخواهد غیرمسلمان بر مسلمان تسلط و نفوذ داشته باشد و این هدف هنگامی میسر است که ملت مسلمان در اقتصاد نیازمند نباشد.
دکتر علی لاریجانی رئیس موقت مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالگرد رحلت جانسوز پیشوای بزرگ انقلاب اسلامی، اظهار داشت: امام (ره) از منظر احیاگری دینی و اصلاحگری اجتماعی در سدههای اخیر از مرتبتی بالا برخوردار است که کمتر میتوان در بین محییان دینی و مصلحان اجتماعی نظیر آن را یافت.
لاریجانی با اشاره به تکیه بر استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در نظریه حکومتی امام (ره) ، گفت: این موضوع در نظریه امام (ره) امری کانونی است. امام زیر بنای استقلال سیاسی و اقتصادی را استقلال فرهنگی میدانند لذا به آنها جامعه را به رجوع به عالمان دین و اسلام شناسان واقعی توصیه فرمودند تا از صراط مستقیم خارج نشوند و از طرفی وجه قالب انحراف در جوامع اسلامی را در عدم استقلال سیاسی میدانستند بنابراین مبارزه با استکبار و استعمار در نظریه سیاسی ایشان امری فرعی، تاکتیکی و مقطعی نیست بلکه امام بیماری جامعه مسلمانان امروز را در فرودستی اجباری و از دست دادن عزت نفس مسلمانان مییابد و علت العلل آن را از دست دادن استقلال سیاسی و تحمیل استعماری میداند.وی افزود: بر این اساس واژه شیطان بزرگ در نگاه امام خمینی صرفا یک ابتکار در واژهگزینی نیست بلکه نقش چراغ خطر برای نسلهای مختلف دارد تا از مکر و فسون آن در امان بمانند و انصافا خط فکری عامل عزتمندی نظام جمهوری اسلامی ایران شد، در این سه دهه بارها و بارها ایالات متحده آمریکا علی رغم اشتلم گوییهای سیاسی در پی رخنه بود با ظاهر دوستانه که گاه برخی سهلاندیشان میدان سیاست در این وادی دچار تردید و سستی شدند.رئیس موقت مجلس نهم اضافه کرد: در چنین شرایط حکم سخن امام و نقش رهبری معظم انقلاب مانع غفلت سیاسی شد لذا یکی از عوامل عزتمندی امروز ایران در استقلال سیاسی با قرائت انقلابی امام (ره) است.
لاریجانی همچنین خاطرنشان کرد: عضوی از اعضای شورای روابط خارجی آمریکا گفته است که ایران در موقعیت ژئواستراتژیک برخوردار است و ایفای نقش رهبری در خاورمیانه، قفقاز و آسیای مرکزی منوط به ایران است و این نتیجه پایداری در صراطی است که امام پایهگذار آن بوده است، همچنین امام حکمت استقلال اقتصادی را در این امر میدانست که اسلام نمیخواهد غیرمسلمان بر مسلمان تسلط و نفوذ داشته باشد و این هدف هنگامی میسر است که ملت مسلمان در اقتصاد نیازمند نباشد.