سیاسی

سیاست‌های کلی در انتخابات 94 لحاظ می‌شود

موضوعات مختلفی همچون نحوه برگزاری انتخابات، منطقه‌بندی انتخابات در کلان‌شهرهای کشور و میزان هزینه‌های جاری برای انتخابات از موضوعات مهمی است که درباره سیاست‌کلی انتخابات تا به امروز در مجمع مورد بررسی قرار گرفته است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با توجه به اهمیت مقوله انتخابات در کشورمان اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام درصدد هستند با برگزاری جلسات مستمر تا پایان سال روند بررسی سیاستهای کلی انتخابات را به اتمام برسانند تا این سیاستها در انتخابات بعدی مورد لحاظ قرار گیرد.

مصطفی میرسلیم در گفتگو با خبرگزاری میزان، درباره بررسی سیاستهای کلی انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهارکرد: درحال حاضر جلسات مجمع هر 2 هفته یکبار با حضور اعضا و رؤسای قوه به منظور بررسی این سیاستها برگزار میشود.

وی افزود: موضوعات مختلفی همچون نحوه برگزاری انتخابات، منطقهبندی انتخابات در کلانشهرهای کشور و میزان هزینههای جاری برای انتخابات از موضوعات مهمی است که درباره سیاستکلی انتخابات تا به امروز در مجمع مورد بررسی قرار گرفته است.

میرسلیم همچنین تأکیدکرد: اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با تصویب قانون نصف بهعلاوه یک مصوب کردند که مبنا برای مرحله دوم انتخابات اکثریت نسبی قرار داده شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تعامل سازنده مجمع تشخیص با دولت و مجلس درباره بررسی سیاستهای کلی انتخابات گفت: در تمامی جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره موضوع انتخابات، نمایندگان دولت در مجلس حضور دارند و از نظرات آنها استفاده میشود.

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی اظهارکرد: به طور حتم با توجه به اینکه دولت مجری برگزاری انتخابات در کشور است میتواند در حل بسیاری از مشکلات موجود در قانون انتخابات در جلسات مجمع تأثیرگذار باشد؛ ازاینرو نمایندگان دولت حضور منسجمی را در جلسات مجمع تشخیص دارند.

https://shoma-weekly.ir/0yQnl5