سیاسی

سیاست های واحد راه حل مشکلات اقتصادی کشور

نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: تنها راه موجود برای برون رفت از اوضاع آشفته اقتصادی این است که مجلس، دستگاه های اجرایی را وادار به اتخاذ سیاست های واحد برای حل مشکلات کشور کند.

نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: تنها راه موجود برای برون رفت از اوضاع آشفته اقتصادی این است که مجلس، دستگاه های اجرایی را وادار به اتخاذ سیاست های واحد برای حل مشکلات کشور کند.

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با بیان اینکه فرصت های زیادی برای جلوگیری از این شرایط در کشور از بین رفت، گفت: فقدان یک برنامه دراز مدت عامل انفعال برخی دستگاه ها نسبت به وضع موجود است.

ترقی با بیان اینکه دخالت دولت برای حل مشکلات اقتصادی، تا به امروز نتیجه عکس داشته است عنوان کرد: اگر قرار است دولت با افزایش افسارگسیخته قیمت ها مقابله کرده و مانع تورم شود اول باید اقدام کرده و بعد اعلام کند؛ دولت اول شعار داده و برنامه هایی که قصد اجرای آن را دارد رسانه ای می کند بعد تصمیم به عمل می گیرد که آن هم در عمل یا نتیجه ای ندارد و یا نتیجه عکس دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه به نظر می رسد یک اختلاف نظر جدی در درون دولت درخصوص نحوه مقابله با این وضعیت وجود دارد گفت: به نظر می رسد برخی اصلا اعتقادی به کنترل قیمت ها ندارند و برخی معتقد به مهار قیمت ها هستند؛ در این میان برخی هم بر این باورند که باید رهاسازی صورت گیرد تا این فشار موجب شود نظام از سیاست های کلان خود در منطقه و جهان عقب نشینی کند.

ترقی گفت: تفاوت دیدگاه ها در درون دولت موجب شده که بخشی از خواسته ها به سمت اجرایی شدن حرکت کند اما چون همراهی همه جانبه وجود ندارد اقدامات عقیم بماند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به نقش مهم مجلس در وادار کردن دولت به اتخاذ سیاست های واحد عنوان کرد: تنها راه موجود برای برون رفت از اوضاع آشفته اقتصادی این است که مجلس دولت را وادار به پیش گیری سیاست های واحد و هم افزا برای بهبود اوضاع اقتصادی کند.

ترقی خاطرنشان کرد: مجلس باید از ابزار نظارتی خود برای برخورد با وزرا و کسانی که می توانند در دولت بر این مشکلات غلبه پیدا کنند اما سیاست های متناقض مانع آن می شود، استفاده کنند.

https://shoma-weekly.ir/vynGXl