سیاسی

سیاست‌های اقتصادی تکنوکرات‌ها باعث تولد «زنجانی» شد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: اگر بابک زنجانی توانست در حوزه نفت وارد شود و دامنه آن را گسترش دهد به خاطر بهره‌برداری‌هایی بود که در زمان سازندگی از رانت قدرت کسب کرد.

حمید رضا ترقی معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه بابک زنجانی در زمان سیاست‌های تکنوکرات‌ها رشد کرد گفت: شخصیت اقتصادی بابک زنجانی در دولت هاشمی شکل‌گرفته است.

وی افزود: زنجانی در همان مقطع با وزیر وقت نفت (زنگنه) توانست ارز قابل توجهی را برای فروش وارد بازار کند و بفروشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: اگر بابک زنجانی توانست در حوزه نفت وارد شود و دامنه آن را گسترش دهد به خاطر بهره‌برداری‌هایی بود که در زمان سازندگی از رانت قدرت کسب کرد و وقتی هم در دولت احمدی‌نژاد چاره‌ای جز فروش نفت توسط بخش خصوصی نبود منجر شد که چنین افرادی نفت دولتی را بفروشند.

ترقی ادامه داد: آنچه که روشن است ما باید برای یکبار هم که شده بخش رانت‌دار اقتصاد کشور را شناسایی و احصا کنیم و جلوی این‌گونه رانت‌خواری‌ها را بگیریم چون هیچ فردی بدون استفاده از رانت قدرت نمی‌تواند به این جایگاه برسد.

وی افزود: رانت در جامعه نشانه مریض بودن اقتصاد است و باید قوانین اقتصادی کشور ما در این خصوص نیز جامع و کامل شود.

معاون بین‌الملل حزب موتلفه در پایان ضمن مریض دانستن اقتصاد کشور گفت: در شرایطی که تحریم‌ها وجود دارد و دو نرخی بودن قیمت‌های دولتی و آزاد در جامعه نمایان است زمینه رانت‌خواری و سواستفاده برخی افراد فراهم است و تا وقتی که این گلوگاه‌های اقتصادی تحت نظارت قرار نگیرد ما شاهد این‌گونه اتفاقات در کشور هستیم.

https://shoma-weekly.ir/wiH8bL