سیاسی

سیاست خارجی مقابل آمریکا باید تهاجمی باشد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: دیپلماسی خارجی باید در برابر آمریکا تهاجمی باشد و نه دفاعی و مذاکره با آمریکا تنها باید برای احقاق حق انجام شود همانطور که امام خمینی (ره) به آن توجه ویژه داشتند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: دیپلماسی خارجی باید در برابر آمریکا تهاجمی باشد و نه دفاعی و مذاکره با آمریکا تنها باید برای احقاق حق انجام شود همانطور که امام خمینی (ره) به آن توجه ویژه داشتند.

محمدکاظم انبارلویی در گفت‌وگو با صبح توس، با تاکید بر ضرورت زنده نگه داشتن روز ۱۳ آبان، اظهار کرد: ۱۳ آبان یادآور سه خاطره بزرگ در تاریخ معاصر کشور ایران است که باید این حماسه برای همیشه در تاریخ زنده نگه داشته شود.

وی با اشاره به سه واقعه بزرگ در این روز بیان کرد: تبعید امام خمینی (ره) به جرم دفاع از استقلال و نطق افشاگری علیه شاه و کاپیتولاسیون، و همچنین به رگبار بستن دانش‌آموزان به جرم دفاع از استقلال مهم‌ترین واقع این روز است.

انبارلویی تسخیر لانه جاسوسی را اتفاق مهم دیگر این روز عنوان کرد و بیان داشت: از زمان تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان خط امام (ره) دشمنی آمریکا علیه ایران شدت پیدا کرد و امروز پس از سه دهه ارزیابی تمامی نقشه‌های آمریکا و اسرائیل برای امپراطوری خاورمیانه نقش بر آب شد.

مسئول سابق سیاسی حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: اسرائیل در جنگ‌های ۳۳ روزه، ۲۲ روزه و هشت روزه شکست جبران ناپذیری از حزب‌الله و حماس خورده و ضربات مهلکی را پذیرفته به طوریکه امروز در مرزهای خود محصور شده است.

انبارلویی ادامه داد: آمریکا نیز در دشمنی با ایران صدمات بسیاری دیده است و لذا انقلاب، توسعه سلطه‌یابی آمریکا را متوقف کرد به طوریکه امروز ملت‌ها نیز با امپریالیسم آمریکا می‌جنگند تا حق خود را بگیرند.

وی با تاکید برضرورت حفظ وجهه استکبارستیزی در معادلات بین‌المللی، خاطرنشان کرد: دیپلماسی خارجی باید در برابر آمریکا تهاجمی باشد و نه دفاعی و مذاکره با آمریکا تنها باید برای احقاق حق انجام شود همانطور که امام خمینی (ره) به آن توجه ویژه داشتند.

سردبیر روزنامه رسالت تصریح کرد: انقلابیون مواضع ضدامپریالیسم خود را حفظ کرده‌اند و موج بیداری اسلامی در جهان بر گرفته از همین مواضع است.

انبارلویی با بیان اینکه از سال ۵۷ تا کنون رشد مبارزات ضد امپریالیسمی در جهان بیشتر شده است، اضافه کرد: انقلاب اسلامی از ابتدا متکی به جوانان خود بوده است به طوریکه امام (ره) سال ۴۱ فرمودند سربازان من در گهواره‌ها هستند.

وی افزود: در سال ۵۷ دیدیم که سربازان امام خمینی (ره) چگونه سینه سپر کردند و گلوله استکبار را به جان خریدند و انقلاب را به پیروزی رساندند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پایان یادآور شد: امروز نیز سربازان گهواره‌ای جلودار انقلاب شده و شهیدان مدافع حرم نام گرفتند.

https://shoma-weekly.ir/uBz4Mh