سیاسی

سیاست خارجه کسی را می خواهد که قادر به ایستادگی و مقاومت در مقابل غرب باشد

دولت یازدهم در سیاست خارجی آدم فعالی می‌خواهد که بتواند در برابر یورش غرب به نظام جمهوری اسلامی و مسلمین طوری برخورد کند که قادر به ایستادگی و مقاومت در مقابل غرب باشد.

زین العابدین امیری- دو روز پیش آخرین جلسه هیأت دولت فعلی با امام خامنه ای برگزار شد. خلاف تصوّرات، در این دیدار مقام معظم رهبری به بیان نکات مثبت و تلاشهای احمدی نژاد و همکارانش پرداختند. تعابیر و تعاریف ایشان از کارهای انجام شده در دولت را شاید بتوان بی نظیر توصیف کرد. ابوالفضل توکلی بینا در خصوص همین صحبتهای مقام معظم رهبری در مورد دولت می گوید. 

 

حضرت آقا در آخرین جلسه هیأت دولت دهم با ایشان فرمودند: «این دولت شعارهای انقلاب را سر دست گرفت و با آنها کار کرد». شعارهایی که آقا اشاره کردند و این دولت در طول هشت سال گذشته به آنها پایبند بوده، چه بودهاند؟

باید دقت کنیم که رهبر عزیز انقلابمان از کارها در هر سطحی که باشد قدردانی میفرمایند و قدرشناسند. آقای احمدینژاد در چهار سال اول کارشان به شکل بسیار خوبی شعارهای انقلاب را مطرح کردند. چنانچه خاطرتان باشد از زمان انتخابات هم این شعارها را مطرح کردند. در نظرم هست که آن روزها خیلیها نگران بودند. چهار سال اول و کارهایی که دولت نهم کرد، صرفهجوییها در سفرها، مهمانیها و مسائلی از این دست بسیار خوب بود. در چهار سال دوم افرادی وارد دولت شدند که یک مقدار مشکلساز شدند، مخصوصاً مسئله گرانیها، تورم و حضور افراد کمتجربه در دولت؛ اما منظور رهبر معظم انقلاب این است که نمیشود خدمات و زحمات دولت را در دوره اول نادیده گرفت که خدای ناکرده این گونه نباشد که از خدمات و زحمات مسئولین نظام از صدر تا ذیل قدرشناسی نشود. ایشان با بزرگی خودشان برخورد کردند و میخواهند زحمات اینها در چند سالی که انجام دادند، نادیده گرفته نشود.

آیا اصولگرایان هم باید در رفتارشان با این دولت تجدیدنظر کنند؟ چون حجم انتقادات در مدت اخیر خیلی زیاد شده بود.

رهبر انقلاب بهمثابه پدر خانواده است و ممکن است پنج فرزند داشته باشد که هر کدام صاحب سلیقهای باشند، اما پدر خانواده که نمیتواند یکی را نادیده بگیرد و چترش باید بر سر همه باشد. البته دولت کارهای خوبی کرده و نقدهایی هم بر او وارد بوده است. در چهار سال دوم دولت در مسائل اقتصادی و ارزی مشکل داشت.

هم در صحبتهای آقا بود و هم همه ما میدانیم که این دولت بیوقفه کار انجام داد؛ اعم از مثبت یا منفی و حتی میتوانیم بگوییم بدون استراحت. فکر میکنید دولتهای آینده بتوانند با سطحی پایینتر از این کار کنند و تلاشهایشان کمتر از این باشد؟

دولت آینده که دولت آقای دکتر روحانی باشند، قطعاً باید برای اداره کشور و دولت از افراد پخته، ورزیده، باسابقه و باتجربه استفاده کند؛ باید از افراد بصیر، باتجربه و کسانی که مراحل را طی کردهاند استفاده کند تا بتواند مشکلات را حل کند. یکی از مشکلات دولت آقای احمدینژاد وزرای کمتجربه بودند، مثل وزارت بازرگانی و صنعت و معدن و برای سه وزارتخانه بزرگی که ادغام شدند وزیری گذاشتند که آقای دکتر غضنفری مرد خوبی است، اما توان اداره این وزارتخانه را ـکه تلفیق سه وزارتخانه استـ ندارد. این نکتهای است که دولت آینده باید فکری برایش بکند، بنابراین دولت آینده باید تدبیر کند و بتواند با افراد باتجربه، باسابقه و کسانی که کار کردهاند انشاءالله این مشکلات را حل کند.

سلیقهها فرق میکند، البته ایشان شعار داده، زیاد هم تلاش و این کارها را هم کردهاند، اما در سیاست خارجی آدم فعالی میخواهد که بتواند در برابر یورش غرب به نظام جمهوری اسلامی و مسلمین طوری برخورد کند که قادر به ایستادگی و مقاومت در مقابل غرب باشد.

https://shoma-weekly.ir/wq0gNC