سیاسی

سیاست امریکایی‌ها سیاست اسب، کمند و تپانچه است

الان این بحث مطرح شده است که باید با امریکا ارتباط داشته باشیم و به این قطع رابطه پایان بدهیم. عده‌ای هم در داخل به دنبال آن هستند که بعضی از چیزهایی را که برای ما برگ برنده باشد و شاید امریکایی‌ها از آن خیلی ناراحت هستند، حذف کنند تا روی خوشی به امریکایی‌ها نشان بدهند و به آنها خوش‌خدمتی کرده باشند؛ بنابراین به دنبال این هستند که ارزش‌هایی را که 13 آبان برای ما به ارمغان آورده است زیر سئوال ببرند که منصه ظهورش را در شعار «مرگ بر امریکا» می‌بینند و لذا سعی می‌کنند شعار «مرگ بر امریکا» را کمرنگ کنند که البته نخواهند توانست تا زمانی که ظلم استکبار وجود دارد، شعار «مرگ بر امریکا» همچنان پا بر جا خواهد بود.
13 آبان همیشه اهمیت فراوانی برای ما داشته است. ما یعنی ملت ایران هیچ گاه نتوانسته ایم و نخواسته ایم که به آمریکا اعتماد کنیم. اما اخیرا تلاش هایی را شاهد هستیم که صحبت از بازگشت رابطه با آمریکا می کنند. در ادامه همین تلاشها این افراد دنبال حذف شعار مرگ بر آمریکا از مراسم 13 آبان هم بودند. پای صحبت های امیر نظیفی نشستیم تا از مواضع جوانان حزب مؤتلفه در این مورد آگاه شویم.

در طی چند روز اخیر شاهد هستیم افرادی علاقمندند 13 آبان را کمرنگ کنند. به نظر شما استمرار 13 آبان چه اهمیتی دارد؟

اولاً 13 آبان روز دانشآموز را تبریک میگویم. در این روز سه مناسبت مهم در تاریخ انقلاب وجود دارد. تبعید حضرت امام، کشتار دانشآموزان در 13 آبان 57 و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان خط امام در 13 آبان 58.

اهمیت این روز که به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی هم نامگذاری شده، کاملاً مشخص است. اتفاقاتی که قبل از انقلاب و پس از پیروزی انقلاب افتاد، منجر به این شد که سفارت امریکا به عنوان لانه جاسوسی امریکاییها شناسایی شود. بالاخره دشمنیهای امریکا کار را به آنجا رساند که ملت ایران در آن مقطع به این نتیجه رسیدند بسیاری از مشکلات و کمک به ضد انقلاب و دشمنان انقلاب و ایران از این محل صورت میگیرد و لذا اقدام به تسخیر لانه جاسوسی کردند و بعد از آن هم قطع رابطه با امریکا صورت گرفت.

الان این بحث مطرح شده است که باید با امریکا ارتباط داشته باشیم و به این قطع رابطه پایان بدهیم. عدهای هم در داخل به دنبال آن هستند که بعضی از چیزهایی را که برای ما برگ برنده باشد و شاید امریکاییها از آن خیلی ناراحت هستند، حذف کنند تا روی خوشی به امریکاییها نشان بدهند و به آنها خوشخدمتی کرده باشند؛ بنابراین به دنبال این هستند که ارزشهایی را که 13 آبان برای ما به ارمغان آورده است زیر سئوال ببرند که منصه ظهورش را در شعار «مرگ بر امریکا» میبینند و لذا سعی میکنند شعار «مرگ بر امریکا» را کمرنگ کنند که البته نخواهند توانست تا زمانی که ظلم استکبار وجود دارد، شعار «مرگ بر امریکا» همچنان پا بر جا خواهد بود.

موضع جوانان در مورد شعار «مرگ بر امریکا» چیست؟

در اینجا باید یادی از معمار کبیر انقلاب، حضرت امام کنیم که فرمودند: «ما با سیاست امریکا مشکل داریم نه با مردم امریکا». طبیعتاً موضع هر کسی که دلش برای اسلام، انقلاب، کشور و جمهوری اسلامی بسوزد، همین موضع «مرگ بر امریکا» خواهد بود. بسیار جالب است که حضرت امام لقب لانه جاسوسی را به سفارت امریکا دادند. شاید آن روز قبول حرف حضرت امام برای جهانیان دشوار بود، ولی امروز با اتفاقاتی که افتاده است و افشاگریهایی که حتی خود دوستان امریکا کردهاند، مشخص شده است سفارتخانههای امریکا در تمام دنیا لانههای جاسوسی بودهاند و هوشمندی و بهروز بودن حضرت امام را میرساند که 30 سال پیش این تشخیص را دادند و امروز بعد از 30 سال مشخص شده است که امریکاییها حتی به دوستانشان هم رحم نکردهاند، از جمله آلمانیها که با امریکاییها همکاریهای فراوانی دارند.

موضع ما هم مشخص است، یعنی هر کسی که روحیه حقیقتطلب و انقلابی داشته باشد، همین موضع را دارد. مؤتلفه هم که از «السابقون» هست و اساساً تأسیسش برای مبارزه با ظلم و استکبار جهانی بوده است و لذا جوانان مؤتلفه هم همین موضع را دارند. تا روزی که امریکاییها این روحیه استکباری را در خودشان دارند، موضع همه جوانانی که دلشان برای کشور و نظام میسوزد، همین موضع «مرگ بر امریکا» خواهد بود.

سیاست امریکاییها برعکس آنچه که در دنیا جا انداختهاند و بعضیها هم در کشور این تئوری را برای خودشان چیدهاند و بر این اساس تن به بعضی از خواستههای امریکا میدهند، سیاست قبول مخالف نیست، بلکه سیاست نابود کردن مخالف است. در یکی دو مقاله و جاهایی که صحبت کردهام این اصطلاح را به کار بردهام که سیاست امریکاییها سیاست اسب، کمند و تپانچه است. مردم هر کشوری فرهنگی دارند و فرهنگ مردم امریکا از ابتدا که وارد قاره امریکا شدند و امریکای جدید را درست کردند، بر همین اساس بوده است. خوب است نگاهی به تاریخ بیندازیم که با سرخپوستها و بومیهایی که آنجا بودند و اینها می‌‌خواستند بهزور سرزمینهای آنها را اشغال کنند چه معاملهای کردند. کشتار، تصاحب سرزمینها و مقطوعالنسل کردنشان برای این است که آنها دیگر نتوانند نسلشان را زیاد و مبارزه کنند، میتوانید این موارد را در تاریخچه امریکاییها ببینید. دقیقاً امروز همین سیاست، یعنی نابود کردن مخالف را شاهدیم. عقیده امریکاییها این است که باید مخالفمان را نابود کنیم. در سوریه هم میبینیم چه اتفاقاتی دارد میافتد و به هر قیمتی... یادمان نرود شبهایی را که امریکاییها تهدید میکردند ما تا یک روز و چند ساعت دیگر... اصلاً برایشان مهم نیست چه تعداد آدم کشته شود و چقدر از بین بروند. متأسفانه نام امریکا با بمبهای اتمی هیروشیما و ناکازاکی، جنگهای ویتنام و کشتارهایی که در آنجا کردند و سلاحهای شیمیایی که به عراق دادند پیوند خورده است. اگر کسی همراهشان باشد با اسب همراهیاش میکنند، اگر همراه نشود با کمند او را به سمت خودشان میکشند و اسیر میکنند و اگر زورشان نرسد با تفنگ و اسلحه نابودش میکنند. این خلاصه سیاست امریکاییهاست. هر کسی که منصفانه برگردد و 100، 150 سال تاریخ امریکای جدید را بخواند بهخوبی این موضوع را درخواهد یافت. این امر باید برای ما درس عبرت باشد، خصوصاً دولت جدید و کسانی که میخواهند مذاکره کنند بدانند سیاست امریکاییها این است. حضرت آقا فرمودند: «نرمش قهرمانانه» و حواسشان باشد حریف دنبال زمین زدن ماست، نه این که به ما مدال مجانی بدهد. فکر میکنم رمز پیروزیهای ما در طول چند سال اخیر شعار «مرگ بر امریکا» بوده است.

یک مقداری از فعالیتهای واحد جوانان به مناسبت روز دانشآموز بفرمایید.

در باره فعالیتهایی که برای روز 13 آبان در نظر گرفته شده، در استانها برنامهریزیهایی انجام شده است که اگر تظاهرات 13 آبان برگزار شود، جوانان شرکت کنند؛ از جمله از جوانانی که با حزب ارتباط دارند دعوت شده است و همین طور گروهی از دانشآموزان مؤسسات فرهنگی را جمع میکنیم که بتوانیم در برنامه تدارکدیده شرکت کنیم. فردا گروهی از جوانان استان تهران به مناسبت 13 آبان از موزه لانه جاسوسی بازدید میکنند. به همین مناسبت چند مراسم با دعوت از آقای بادامچیان و بعضی از شخصیتهای حزب در استانها برگزار میشود، مثل استان فارس که در دانشگاه آزاد شیراز برنامهای با سخنرانی دکتر بادامچیان ترتیب داده شده است.

برنامههایی را در چند دانشگاه در استانها برگزار خواهیم کرد که جوانان استانها سخنرانیهایی را با موضوعات 13 آبان و استکبارستیزی با دعوت از بعضی از شخصیتهای حزب در دانشگاهها ترتیب دادهاند که انشاءالله برگزار میشود.

https://shoma-weekly.ir/vxjx7O