بین الملل

سکوت اجباری نتانیاهو در برابر پاتک روسی- سوری

یوال استینتز وزیر وزیر امور اطلاعات و استراتژیک رژیم صهیونیستی هم در واکنش به تصمیم انتقال اس- 300 ها با لحنی تهدیدآمیز که خطاب مستقیم آن سوریه بود ولی تهدید تلویحی روس ها بود، گفت: «من امیدوارم که دمشق این را درک کند که ما با قوت واکنش نشان خواهیم داد.» اسراییلی‌ها می گویند که تحویل اس- 300 ها به سوریه «تغییردهنده بازی»

پس از آنکه بشار اسد اعلام کرد اس- 300 های روسی را دریافت کرده است، بالاخره آب سردی بر آتش رقبای روسیه ریخته شد. این تصمیم روسیه پس از آن گرفته شد که اتحادیه اروپا قانون عدم ممنوعیت ارسال سلاح به سوریه را تصویب کرد. پیش از تصویب این قانون در اتحادیه اروپا، نتانیاهو توانسته بود پوتین را متقاعد کند که از ارسال سلاح اس- 300 به سوریه خودداری کند اما با تصویب این قانون، روسیه فوراً اعلام کرد که اس- 300 ها را به سوریه ارسال می کند. مسئله ای که بیش از همه برای صهیونیست ها ناگوار بود.

پس از اعلام رسمی روسیه برای این منظور، نخست وزیر رژیم صهیونیستی  در یک دستور العمل از وزاری کابینه خود خواست از اظهار نظر درباره تحویل پدافند اس- 300 روسیه به سوریه خودداری کنند.این دستور العمل در واکنش به تهدید تلویحی  موشه یعلون وزیر کابینه بنیامین نتانیاهو برای حمله به محموله اس-300 های روسی صادر شد.

رادیو اسراییل روز چهارشنبه گزارش کرد که بنیامین نتانیاهو هم به کابینه خود دستور داده که درباره موضوع ارسال موشکهای اس- 300 روسیه به سوریه اظهار نظر نکنند. رادیو اسرائیل همچنین گفته که  تهدیدات موشه یعلون وزیر امنیت اسرائیل علیه مسکو بدون هماهنگی با نتانیاهو بوده است. «موشهیعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز سه شنبه گفت که البته انتقال اس- 300 ها اتفاق نیفتاده و امیدواریم که اتفاق هم نیفتد ولی متأسفانه اگر چنین اتفاقی هم بیفتد، ما هم میدانیم که چهکار کنیم.

یوال استینتز وزیر وزیر امور اطلاعات و  استراتژیک  رژیم صهیونیستی هم در واکنش به تصمیم انتقال اس- 300 ها با لحنی تهدیدآمیز که خطاب مستقیم آن سوریه بود ولی تهدید تلویحی روس ها بود، گفت: «من امیدوارم که دمشق این را درک کند  که ما با قوت واکنش نشان خواهیم داد.» اسراییلیها می گویند که تحویل اس- 300 ها به سوریه «تغییردهنده بازی»
(
Game Changer) است و می تواند توازن نظامی را به ضرر اسراییل به هم بزند.

https://shoma-weekly.ir/rZnVcO