بین الملل

سوریه‌سازی از زبان وزیر سوری آتش‌سوزی‌های مکرر با عاملان نامشخص حمایت پسر نتانیاهو از اغتشاشگران کودک‌کشی که اتهام می‌زند نمی‌گذاریم غارت کنید عاقبت میدان دادن به تروریست‌ها فضاحت اینستاگرام در سانسور سنگ‌اندازی برای جلوگیری از پیشرفت پیش‌بینی شکست جمهوریخواهان با ترامپ سیاه و سپید رمز ارزها از زبان برنده نوبل نتایج صدور دموکراسی آمریکایی به عراق آمریکایی‌ها پیگیر گزینه دیپلماتیک

سوریه‌سازی از زبان وزیر سوری

فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه در گفت‌وگو با تلویزیون ویون هند با اشاره به اغتشاشات در ایران و سوءاستفاده گروه‌های تروریستی از این فرصت برای تشدید ناآرامی در کشور گفت: بگذارید صادقانه به شما بگویم که همه تاکتیک‌هایی که توسط گروه‌های تروریستی در سوریه دنبال و اجرا شد به همان شکل مشابه در تهران در حال پیگیری است.

آتش‌سوزی‌های مکرر با عاملان نامشخص

شرکت داروسازی CTS کریات‌ملاخی اسرائیل روز گذشته دچار حریق شد. این آتش‌سوزی از جمله آتش‌سوزی‌ها زنجیروار در سرزمین‌های اشغالی است. رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که با اعلام خبر آتش‌سوزی یک واحد صنعتی در شهر کریات‌ملاخی واحدهای اطفا حریق به محل اعزام شدند. پس از بررسی‌ها مشخص شد که شرکت داروسازی CTS با کارویژه تولید داروها و محصولات پزشکی که در اسرائیل و برخی دیگر از نقاط جهان به بازار عرضه می‌شود، با حریق مواجه شده است. در حال حاضر اطلاعات جدیدی در خصوص این حادثه و اینکه عاملان این آتش‌سوزی چه کسانی بوده‌اند در رسانه‌ها منتشر نشده است. رژیم صهیونیستی قریب به ۱۰ روز است که درگیر حوادث در زیرساخت‌های خدماتی خود است.

حمایت پسر نتانیاهو از اغتشاشگران

یائیر نتانیاهو فرزند بنیامین نتانیاهو روز گذشته در توئیتی با انتشار پرچم شیر و خورشید، حمایت خود از اغتشاشگران در ایران را اعلام و آنها را آزادیخواه معرفی کرد. فرزند نتانیاهو در حالی در ارتباط با ایران موضع‌گیری کرده است که پدرش این روزها برای تشکیل کابینه در باتلاق به سر می‌برد. این ابراز حمایت از آشوبگران در شرایطی است که رژیم صهیونیستی در کنار تجزیه طلبان ساکن در اقلیم کردستان عراق پروژه ضدایرانی خود را شروع کرده اما با عدم همراهی در داخل ایران مواجه شده است.

کودک‌کشی که اتهام می‌زند

«یائیر نتانیاهو» پسر بنیامین نتانیاهو که در توئیتر خود را با عناوینی چون «مجری رادیو، ستون‌نویس، کنشگر محافظه‌کار و سخنران جهانی حامی اسرائیل» معرفی می‌کند با انتشار پیامی علیه کشور قطر در توئیتر، خواستار تحریم جام‌جهانی ۲۰۲۲ به میزبانی این کشور شد. وی، در پیامی نوشت: «قطر اولین حامی شماره یک تروریسم در جهان! است. (قطری‌ها) برده دارند. آنها زنان را سرکوب و هم‌جنس‌بازان را اعدام می‌کنند. در آنجا پیروی کردن از یهودیت، مسیحیت یا هر مذهب دیگری غیر از اسلام، غیرقانونی است. این واقعیت که جام‌جهانی (فوتبال) دارد در اینجا برگزار می‌شود، شرم‌آور است. قطر را تحریم کنید». او هیچ اشاره‌ای به ده‌ها سال غارت و کشتار فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی نکرد.

نمی‌گذاریم غارت کنید

منابع خبری از وقوع انفجار در بندر الضبه در حضرموت یمن خبر دادند که در اشغال ائتلاف متجاوز سعودی‌ـ اماراتی قرار دارد. پایگاه «الخبر الیمنی» گفته یک پهپاد، این بندر را هدف قرار داده و این حمله فقط چند ساعت قبل از ورود یک نفتکش خارجی صورت گرفته است. این پایگاه با بیان اینکه تلاش دیگری برای غارت نفت یمن توسط آمریکا ناکام ماند، نوشت: این نفتکش قصد داشته محموله دو میلیون بشکه‌ای حامل نفت خام را پس از غارت از این بندر، به بازارهای اروپایی انتقال دهد.

عاقبت میدان دادن به تروریست‌ها

عماد باجلان عضو حزب مسعود بارزانی در مناظره تلویزیون الحره مدعی شد ایران درگیر بحران داخلی شده و تلاش می‌کند این بحران را به اقلیم صادر کند. ایران می‌خواهد از طریق حملات به اقلیم پیامی به آمریکا بفرستد. انتظار می‌رود حکومت مرکزی عراق برای مقابله با این حملات کاری انجام دهد. محمد مرندی کارشناس ایرانی این برنامه و یکی از نزدیکان دیپلمات‌های وزارت خارجه در پاسخ به باجلان گفت در طول دو ماه گذشته شاهد ارسال حجم بالایی از سلاح از اقلیم کردستان عراق به ایران بوده‌ایم. نمی‌شود حکومت اقلیم به معارضان مسلح پناه داده، به آنها آموزش و پادگان در اختیارشان قرار دهد اما از ایران توقع داشته باشد واکنشی نشان ندهد. اقلیم یا مرزها را کنترل کرده و مانع قاچاق سلاح به ایران می‌شود یا تبدیل به میدان عملیات احتمالی نیروهای ایرانی می‌شود.

فضاحت اینستاگرام در سانسور

اینستاگرام ویدئوی مربوط به تلاوت قرآن کریم در افتتاحیه ‌جام‌جهانی قطر را که از طریق پیج نورنیوز منتشر شده بود بلاک کرد! اینستاگرام در اغتشاشات اخیر بسیاری از کلیپ‌ها و عکس‌های خشونت براندازان و تجزیه‌طلب را سانسور نکرد. موضوعی که نشان می‌دهد آستانه آزادی بیان این برنامه تا چه حد است.

سنگ‌اندازی برای جلوگیری از پیشرفت

پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا در گفت‌‌وگو با یک رسانه صهیونیستی به رشد اقتصادی ایران اعتراف و از آن ابراز نگرانی کرد و گفت ایران امسال بین ۶ تا ۸ درصد رشد اقتصادی خواهد داشت. حال شاید بتوان علت تلاش آمریکایی‌ها جهت ایجاد اغتشاش در کشور را متوجه شد.

پیش‌بینی شکست جمهوریخواهان با ترامپ

از زمانی که ترامپ اعلام کرده است برای سومین بار در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت خواهد کرد، کشمکش برای رهبری حزب جمهوریخواه شدید شده است. پل رایان رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا تلویزیون سی‌ان‌ان گفت هرگز دوباره از حامیان ترامپ نخواهم بود

سیاه و سپید رمز ارزها از زبان برنده نوبل

پل کروگمن، برنده جایزه نوبل اقتصاد ۲۰۰۸ به مسائل پیرامون صرافی‌های رمزارز اشاره کرد که در واکنش به بحران‌های اخیر با قوانین نظارتی زیادی مواجه شده‌اند. او وجود صرافی‌ها را به کلی زیر سوال برد، چرا که در وایت‌پیپر بیت‌کوین از این رمزارز به عنوان وسیله پرداخت همتا به همتا یاد شده است تا حضور واسطه‌ها را حذف نماید. او به این مسئله اشاره کرد که بانک‌های سنتی و شرکت‌های رمزارزی به واسطه اعتماد مردم به امانت گذاشتن پول‌شان نزد این موسسات، به فعالیت می‌پردازند. او در مطلب انتقادی خود می‌گوید که اگر قیمت بیت‌کوین به صفر نزدیک شود(که این احتمال نیز وجود دارد)، بازار گسترده ارز دیجیتال که در طی دهه گذشته توسعه یافته است، می‌تواند در مدت کوتاهی به فراموشی سپرده شود. او به طور کلی توکن‌های دیجیتال را بی‌معنی، بی‌ارزش و مورد استفاده در فعالیت‌های غیرقانونی توصیف کرد. برخی معنقدند تقریبا تمام رمزارزها غیر از بیت‌کوین «اوراق بهادار» ثبت نشده هستند و باید با صرافی‌های رمزارز مانند صرافی اوراق بهادار برخورد شود و تحت نظارت بورسی‌‌ها قرار گیرند. مسلم است توسعه بازار ارز دیجیتال نیازمند ابزاری مالی مناسبی برای رشد قانونمند این بازار است اما ابزار مالی که راه کنترل دولت‌ها را هموار سازد در واقع اصل بنیادی این صنعت را نقض خواهد کرد.

نتایج صدور دموکراسی آمریکایی به عراق

وزارت بهداشت عراق از افزایش خطرناک آمار ابتلای کودکان عراقی به بیماری سرطان خبر داد و تأکید کرد ماهانه ابتلای 20 تا 25 کودک در عراق به بیماری سرطان ثبت می‌شود. قاسم راهی‌عیسی، مدیر بیمارستان مرکزی کودکان در بغداد اظهار داشت: شاهد افزایش خطرناک ابتلای به سرطان در میان کودکان عراقی هستیم، بیمارستان‌های کشور ماهانه حدود 25 مورد ابتلا را ثبت می‌کند که آماری بالا و بسیار خطرناک است. در آغاز حمله آمریکا به عراق، برخی کارشناسان و تحلیل‌گران ورود تسلیحات و گلوله‌های آغشته شده با اورانیوم ضعیف شده را عاملی برای رشد آینده سرطان در عراق می‌دانستند. این موضوع را باید یکی از صدها نتایج نفرت آور صدور دموکراسی! آمریکایی به عراق دانست.

آمریکایی‌ها پیگیر گزینه دیپلماتیک

رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران گفت ما به گزینه دیپلماتیک برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای اعتقاد داریم. او مدعی شد ابزارهای دیگر برای برخورد با ایران همچنان وجود است. این ادعای گستاخانه در حالی است که به‌علت توانمندی ایران و با وجود استفاده از همه ظرفیت‌های فشار حاکثری مجبور به رویکرد سیاسی شده‌اند چرا که دستشان خالی است.

https://shoma-weekly.ir/LF59AH