سیاسی

سندیت فتوا اذعان به بی‌اساس بودن تحریم‌هاست

عقب‌نشینی صریح آمریکا از موضع براندازانه نسبت به نظام جمهوری اسلامی و اذعان به اعتبار نظر مقام معظم رهبری در مورد سلاح هسته‌ای، تحریم‌های غرب علیه ایران را کاملاً بی‌پایه و اساس کرده و عودت پرونده هسته‌ای ایران از شورای امنیت به آژانس را ضروری می‌سازد.
حمیدرضا ترقی معاون بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی در مورد سخنان مطرح‌شده در نطق رؤسای جمهور ایران و آمریکا در شصت‌وهشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: نطق باراک اوباما حاکی از تعدیل مواضع جنگ‌طلبانه ایالات متحده نسبت به جمهوری اسلامی ایران و پذیرش فتوای رهبر معظم انقلاب به‌عنوان یک سند قابل قبول در مورد منع دستیابی به تسلیحاتی هسته‌ای است.

وی افزود: عقب‌نشینی صریح آمریکا از موضع براندازانه نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران و اذعان به اعتبار نظر مقام معظم رهبری در مورد سلاح هسته‌ای، تحریم‌های غرب علیه ایران را کاملاً بی‌پایه و اساس کرده و عودت پرونده هسته‌ای کشورمان از شورای امنیت به آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای را ضروری می‌سازد.

اگرواشنگتن صادق است، دست از حمایت از جریانات برانداز بردارد

ترقی در ادامه گفت: اگر دولت آمریکا در گفته خود، مبنی بر فقدان هرگونه برنامه براندازانه برای جمهوری اسلامی صادق است باید دست از حمایت از جریانات برانداز در خارج از کشور بردارد، و الا در صورت تداوم این حمایت به‌طور طبیعی نفاق و دورویی اوباما برای افکار عمومی جهان روشن می‌شود.

وی در مورد نطق حجت‌الاسلام روحانی نیز خاطرنشان کرد: رئیس جمهور کشورمان کاملاً خطوط قرمز نظام را رعایت کرد و بدون کوچکترین عقب‌نشینی از مواضع جمهوری اسلامی ایران، ریشه‌های مشکلات فعلی به‌وجود آمده در نظام بین‌الملل و منطقه را موشکافی کرد.

معاون بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه گفت: حجت‌الاسلام روحانی بدون تحریکی نسبت به آمریکا و رژیم صهیونیستی، نقش آن دو را در حوادث منطقه و در ستم‌هایی که به فلسطینی‌ها می‌رود و نیز در اسلام‌هراسی، ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی تبیین کرد و با به‌کارگیری توضیحات و ادبیات محترمانه، توانست هم مواضع جمهوری اسلامی ایران را بیان کند و هم از حقوق ملت دفاع کرده و از مواضع و خط قرمزهای نظام، عدول نکند.

وی با اشاره به انتظار مطرح‌شده از سوی رئیس جمهور در مورد شنیدن صدای واحد از جانب آمریکا اظهار کرد: در این چند روز منتهی به مجمع عمومی، شاهد مواضع چند تن از سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر تقاضای تشدید تحریم‌ها علیه ایران بودیم که نشان‌دهنده عدم هماهنگی در هیئت حاکمه آمریکاست.

ترقی در انتها گفت: طبیعتاً این‌ها نشان‌دهنده عدم ثبات در سیاست خارجی ایالت متحده آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران است که می‌تواند به میزان اعتماد تهران به واشنگتن لطمه زده و آن را کاهش دهد.

https://shoma-weekly.ir/aiakrA