سیاسی

سقوط رژیم پهلوی حاصل دشمن شناسی و تکیه بر ارزش‌های اسلامی بود

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم، گفت: مردم با حضور در راهپیمایی 22 بهمن پاسخ محکمی به یاوه گویی‌های دشمن دادند تا در امور کشور ما دخالت نکند.

حجت الاسلام علی بنایی روز سه شنبه 22 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، با بیان پیام مهم انقلاب به جهانیان افزود: انقلاب اسلامی ایران پیام مهمی به مسلمانان جهان که زیر سلطه استکبار قرار داشتند داد و آن پیام استقلال و آزادی و وحدت بود.

وی گفت: هوشیاری و اعتماد به نفس و دوری از یاس و نا امیدی از مهم ترین پیام‌های انقلاب به مردم آزاد اندیش جهان است چرا که حرکت امام خمینی(ره) موجب جنبش بسیاری از ملت‌های جهان علیه استکبار و ظلم شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در مورد دیگر پیام‌های انقلاب اسلامی به جهان افزود: پیام دیگر انقلاب اسلامی بصیرت و آگاهی بود همان گونه که امام خمینی(ره) با روشنگری مردم را نسبت به ظلم و ستم شاهنشاهی آگاه کرد و به آنها بصیرت و بینش سیاسی داد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: اعتماد به نفس و خودباوری پیام مهم دیگر انقلاب به مردم جهان است و اگر ملت‌ها به خودباوری برسند می‌توانند در برابر ظلم و ستم ایستادگی کنند.

بنایی با تاکید بر وحدت و انسجام گفت: انقلاب اسلامی ایران به جهانیان ثابت کرد که در سایه اتحاد و وحدت می‌توانند به پیروزی دست پیدا کنند و ملت‌ها با اتحاد و همبستگی قادر به انجام هر کار سختی در جهان می‌باشند.

وی ادامه داد: ملت ایران با رهبری و مرجعیت توانست نظام 2500 شاهنشاهی را با سالها پیشینه ظلم و ستم را از میان ببرد و امروز با توجه به وظیفه سنگین در حفظ انقلاب اسلامی امیدواریم مردم و توده‌ها با وحدت و انسجام و حرکت در مسیر رهبری در تداوم این انقلاب تلاش نمایند.

بنایی مهم ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی را حضور رهبری و مرجعیت در ایجاد وحدت ملی دانست و گفت: امام خمینی(ره) توانست نهضت انقلاب اسلامی را با اتحاد دینی میان ملت به پیروزی برساند.

وی پیوند مرجعیت و رهبری را عاملی مهم در به ثمر نشستن نهال انقلاب دانست و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با دشمن شناسی، شناخت زمان و مکان، تکیه بر ارزش‌های اسلامی و دینی و توجه به ظرفیت‌های مردمی و توانمندی‌های داخلی رژیم پهلوی را ساقط و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

https://shoma-weekly.ir/2R6o7m