بین الملل

«سفر پایانی ملکه»

«سفر پایانی ملکه»، تیتری است که روزنامه اماراتی نشنال برای گزارش تشییع پیکر ملکه الیزابت برگزیده است.

روزنامه ترکیه ای دیلی‌صباح در تیتر نخست خود نوشت: آنکارا از آمریکا انتظار دارد که در نبرد با تروریسم، با این کشور همکاری کند که این همکاری شامل تحویل فتح‌الله گولن است.

منطقه در یک نگاه

1️⃣ منابع سوری صبح امروز از انفجار شدید در یک انبار مهمات در شرق استان حمص خبر دادند که طی آن تعداد نامشخصی زخمی شده‌اند.

2️⃣ سفارت ایران در لبنان اعلام کرد که کشتی‌های حامل سوخت ایران ظرف یک یا دو هفته آینده آماده حرکت به سمت لبنان هستند. به گزارش رسانه‌های لبنانی طبق توافق طرفین قرار است ایران ۶۰۰ هزار تن سوخت طی ۵ ماه به لبنان صادر کند.

3️⃣ محمد شیاع السودانی نامزد چارچوب هماهنگی برای نخست‌وزیری عراق با نمایندگان پارلمان این کشور دیدار و برنامه خود را تشریح کرد.

4️⃣ رسانه‌ها از سفر قریب‌الوقوع اولاف شولتز صدر اعظم آلمان به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس خبر دادند.

5️⃣ «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در سفر به نیویورک از تصمیم خود برای سفر به فلسطین اشغالی برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی خبر داد.

6️⃣ دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین «مصعب اشتیه» از فرماندهان نظامی گردان‌های قسام و «عمید ابوطبیله» از فرماندهان نظامی گردان‌های نظامی الاقصی که تحت تعقیب رژیم صهیونیستی بوده‌اند را بازداشت کردند.

7️⃣ وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی از آغاز مذاکرات این رژیم با بحرین به منظور دستیابی به توافق تجارت آزاد میان دو طرف خبر داد.

https://shoma-weekly.ir/3UVMGk