سیاسی

سفارت انگلیس برای تنبیه تعطیل بماند

درپی سخنان کامرون جا دارد سفارت انگلیس در تهران همچنان تعطیل بماند و این را به عنوان یک تنبیه دیپلماسی ایران اعمال کند زیرا حرف هایی که نخست وزیر انگلیس بر علیه ایران زده است که شایسته خودشان است.
محمد کاظم انبارلویی ، کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگو با «سراج24» با اشاره به سخنان ضد ایرانی نخست وزیر انگلیس بعد از دیدار با رییس جمهور ایرانگفت: چنین دیداری نباید صورت می گرفت و باید از قبل پیش بینی می کردند که تغییری در ماهیت روابط سلطه جویانه انگلیس با ایران پدید نیامده، بر اساس یک توهمی که در تیتر برخی از روزنامه های پنجشنبه گذشته زده شد برخی فکر میکردند که انگلیسی ها آدم شده است، در صورتی که دو سه ساعت بعد از این ملاقات دیوید کامرون حرف های موهومی را در نطق خودش در سازمان ملل به کار برد که نشان داد واقعا نباید روی انگلیسی ها حساب باز می کردند.

رییس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: درپی این سخنان جا دارد سفارت انگلیس در تهران همچنان تعطیل بماند و این را به عنوان یک تنبیه دیپلماسی ایران اعمال کند زیرا حرف هایی که نخست وزیر انگلیس بر علیه ایران زده است که شایسته خودشان است.

انبارلویی افزود: آن ها هستند که از تروریست در منطقه و جهان حمایت می کنند ، از رژیم خون خوار صهیونیستی با 50 سال جنایت دفاع می کنند اما اگر مردم فلسطین برای دفاع از سرزمین خودشان بجنگند آن ها را تروریست می نامند و اگر کشوری مثل ایران از فلسطین حمایت کند این حرکت را حمایت از تروریست ترجمه می کنند. در زمینه ی مسائل هسته ای آن ها هستند که با اخلال در پیشرفت های علمی ملت ایران را از فناوری صلح آمیز هسته ای محروم کرده اند و با پررویی هرچه تمام مقررات جهانی را زیر پا گذاشته اند اما ایران را در این زمینه متهم می کنند! و یا در زمینه حقوق بشر خود آن ها هستند که از تروریست ها حمایت می کنند که نمونه آن نادیده گرفتن 17 هزار شهید ترور در ایران و حمایت از گروهک منافقین است.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: این ملاقات نباید صورت می گرفت و آقای روحانی باید در نطق خودش در سازمان ملل به اراجیف دیوید کامرون پاسخ می داد، البته نطق آقای روحانی در سازمان ملل نطق خوبی بود منتهی ناظر بر اراجیف کامرون نبود.

انبارلویی در پایان تاکید کرد : با وجود مذاکرات 1+5 لحن کشورهای غربی در موضوع هسته ای تغییر پیدا نکرده است و آن ها همچنان در موضع زیاده خواهی هستند. آن ها اگر بخواهند به سرسختی همان حرف های گذشته را تکرار کنند طبیعی است که توافقی صورت نخواهد گرفت. یکسال از شروع مذاکرات هسته ای می گذرد و اگر مذاکرات به نتیجه نرسد بازگشت به نقطه صفر اجتناب ناپذیر است.

https://shoma-weekly.ir/0alPso