بین الملل

سعودی به دنبال بی ثبات سازی کشورهای مقاومت اسلامی است

آنها بر خلاف جمهوری اسلامی ایران که می کوشد آرامش و ثبات در منطقه حاکم باشد به دنبال گسترش ناامنی و بی ثباتی در کشورهای عضو مقاومت اسلامی هستند و نگاهشان ۱۸۰ درجه با نگاه ایران متفاوت است
حمید رضا ترقی رئیس مرکز بینالملل حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با خبرگزاری« شبستان» در واکنش به اظهارات اخیر عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان مبنی بر اینکه دو سال اخیر از وزیر خارجه ایران برای سفر به این کشور دعوت شده اما آقای ظریف پاسخی نداده است، گفت: راهبرد عربستان در مقابل جمهوری اسلامی ایران به ویژه بعد از روی کار آمدن وزیر خارجه جوان آن کشور راهبردی تقابلی است.

وی با اشاره به اینکه حکومت عربستان به دنبال نگاه تقابلی با کشورهای مقاومت اسلامی در منطقه است، خاطرنشان کرد: آنها بر خلاف جمهوری اسلامی ایران که میکوشد آرامش و ثبات در منطقه حاکم باشد به دنبال گسترش ناامنی و بی ثباتی در کشورهای عضو مقاومت اسلامی هستند و نگاهشان ۱۸۰ درجه با نگاه ایران متفاوت است.

ترقی به همکاری عربستان با گروه های تروریستی اشاره کرد و گفت: همکاری آنها با گروه های تروریستی و خسارت هایی که به کشورهای اسلامی میرسانند یکی از موانع ایجاد ارتباط مثبت بین عربستان و ایران است.

کارشناس سیاست خارجی تاکید کرد: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز قاعدتا با این شرایط هیچگاه با کشوری که این همه خسارت به ایران وارد کرده است مانند باقی کشورها برخورد نخواهد داشت.

وی با تاکید براین نکته که دعوت از وزیر خارجه ایران صرفا یک رجزخوانی تبلیغاتی از سوی عربستان بوده، تصریح کرد: کسی که داعیه تلاش برای ایجاد همکاری بین دو کشور دارد ابتدا دوستی و برادری خود را اثبات می کند.

https://shoma-weekly.ir/OiapRJ