سیاسی

سرمایه اجتماعی ثروت ملی است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: یکی از عناصر ثروت ملی سرمایه اجتماعی است که باید از آن حفاظت کرد .
حسین انواری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه احسان و انفاق تکلیف اجتماعی است و موجب آسایش روحی مردم می‌‌شود، خاطر نشان کرد: گفتمان امام خمینی(ره) مطابق با گفتمان امام(ره) و رهبر معظم انقلاب است که با پافشاری بر اصول و ارزش‌های انقلابی در جهت خشنودی محرومان حرکت می‌کند. کمیته امداد از یک طرف آرامش دلهای پریشان و از جهتی بروز دهنده عواطف و محبت در جامعه است و قصد دارد از دو بلای جانسوز فقر و تکاثر در کشور جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه مسئله رفاه و تأمین اجتماعی راهی برای مقابله با تهدیدهای اجتماعی در جامعه است، گفت: در نظام جمهوری اسلامی کشور متعلق به مردم است و نظام بدون خواست مردم تحقق نمی‌یابد و مردم سالار خود هستند و آسایش مردم موجب پیشرفت در کشور می‌شود بنابراین باید در این زمینه توجه بیشتری داشته باشیم.

انواری با بیان اینکه شادابی و رضایت محرومان موجب تقویت دولت‌ها می‌شود، افزود: اصل عزت و کرامت انسانی، تکریم انسان‌ها به جای ترحم باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین اولویت در برنامه‌ها باید در خصوص اقشار آسیب‌پذیر باشد. سبقت در خیرات باید توسعه یابد و در جهت عدالت در توزیع فرصت‌ها و امکانات بین محرومان باید گام برداریم.

وی با تأکید براینکه جایگاه سالمندان باید بازنگری شود، اظهار داشت: زنان سرپرست خانوار ممکن است همسر خود را از دست داده یا طلاق گرفته باشند بنابراین باید برای آسایش آنها اقدامی اساسی صورت گیرد. توسعه کارآفرینی در اقشار ضعیف و آسیب پذیر باید صورت گیرد.

انواری با اشاره به اینکه هویت دینی نوجوانان و جوانان در خانواده‌های کم بضاعت باید مدنظر قرار گیرد، افزود: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید در اولویت برنامه‌ها باشد و توانمندسازی حرفه‌ای و توسعه اشتغال خرد و کوچک در جهت خودکفایی محرومان باید راهکار اساسی از چرخه فقر در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد. حضور و مشارکت مردم در تمام صحنه‌ها از جمله حمایت از محرومان باید تقویت شده و به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت:در سال جاری نقشه راه کشور توسط رهبر معظم انقلاب ترسیم شد و اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی مطرح شده است که کمیته امداد امام خمینی(ره) راهبردهای اجرایی خود را با الهام از نقشه راه مقام معظم رهبری و انگیزه الهی در ۴ محور عملیاتی کرده است. در واقع تعالی فرهنگ استحکام خانواده، گسترش شبکه نیکوکاری با همکاری محلات مدنظر قرار گرفته است و کمیته امداد امام خمینی(ره) بیش از پیش به نهاد خانواده و جایگاه زنان توجه کرده و معتقد است باید این اقشار بخصوص زنان سرپرست خانوار از عزت کافی و درخور برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه بیش از سه دهه است که کمیته امداد امام خمینی(ره) بی منت به اقشار محروم خدمت رسانی می‌کند و این امر را با همراهی قوای سه گانه انجام داده و در جهت کمک به کم بضاعتان و افراد شریفی که قدرت دفاع ندارند اقدام می‌کند، افزود: مجموعه فعالیت کمیته امداد امام (ره)پیوند دهنده دلها بوده و پیام آور فرهنگ نوع‌دوستی و تعاون است.

https://shoma-weekly.ir/vu9waP