سیاسی

سرلیست اصولگرایان شانس زیادی برای ریاست مجلس دارد

فاطمه رهبر با بیان اینکه از الآن نمی‌توان انتخابات ریاست مجلس را پیش‌بینی کرد، گفت: کسی که سرلیست اصولگرایان قرار بگیرد و وارد مجلس شود شانس زیادی برای ریاست مجلس دارد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: ریاست مجلس آتی قابل پیش‌بینی نیست.

فاطمه رهبر در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درمورد گمانه‌زنی‌های رسانه‌ها مبنی بر سرلیستی اصولگرایان اظهار کرد: هنوز تصمیمی درمورد سرلیستی گرفته نشده، زیرا تاکنون لیستی تهیه نشده است که قرار باشد سرلیست آن مشخص شود، برای انتخاب سرلیست باید کمی زمان بگذرد و نظرسنجی‌ها انجام شود، سپس سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، لیست و سرلیست را انتخاب می‌کنند.

وی با اشاره به ثبت نام برخی چهره های در معرض سرلیستی ادامه داد: بخشی از مردم سالاری دینی به این مسئله مربوط است که همه به صورت آزاد می‌توانند برای انتخابات ثبت‌نام کنند.

نماینده مجالس هفتم تا نهم با اشاره به انتخاب ریاست مجلس یازدهم تاکید کرد: ریاست مجلس در فرآیند یک انتخابی قرار می‌گیرد و به صورت انتصابی نیست، به گونه‌ای که ابتدا مردم باید نمایندگان را انتخاب و سپس نمایندگان در صحن علنی رئیس را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه از الآن نمی‌توان انتخابات ریاست مجلس را پیش‌بینی کرد، گفت: کسی که سرلیست اصولگرایان قرار بگیرد و وارد مجلس شود شانس زیادی برای ریاست مجلس دارد.

https://shoma-weekly.ir/tsK3Up