سیاسی

سرشماری اساس توسعه کشور است

امام‌جمعه کازرون گفت: سرشماری اساس توسعه هر کشور است که باید به آن توجه کرد.
 حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) و با بیان این‌که سرشماری اساس توسعه هر کشور است که باید به آن توجه کرد اظهار کرد: نظم در عزاداری‌ها، کیفیت اشعار و سوزوگدازی که در لحن نوحه‌خوان‌ها باید وجود داشته باشد و ترویج سبک‌های صحیح و سالم و دوری از خرافات و حرف‌های ناصحیح از تذکرات مهم در این ایام است.

خطیب نماز جمعه کازرون سرشماری را اساس توسعه کشور دانست و گفت: در نخستین مرحله سرشماری که به‌صورت اینترنتی است هر فرد با داشتن کد ملی و کد پستی می‌تواند به‌صورت اینترنتی در سرشماری شرکت کند.

وی در ادامه بابیان اینکه این اطلاعات به‌صورت محرمانه ثبت و نگهداری می‌شود از مردم کازرون برای شرکت در سرشماری نخستین مرحله به‌صورت اینترنتی دعوت و خاطرنشان کرد: در فرمانداری این شهرستان امکانات ثبت‌نام به‌صورت رایگان فراهم است.

خرسند با اشاره به سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور به شهر تاریخی بیشاپور که گفته بود پرونده شهر تاریخی بیشاپور، برای ثبت در فهرست جهانی سال 2018 آماده شده است اظهار داشت: امیدواریم این وعده عملی شود.

خطیب نماز جمعه کازرون حفظ آثار تاریخی این شهرستان به‌ویژه نقش‌برجسته‌های تنگ چوگان را مهم دانست و خاطرنشان کرد: مسؤولان با حمایت از سرمایه‌گذاری در جذب گردشگری و هتل‌سازی به وعده خود در این زمینه عمل کنند.

https://shoma-weekly.ir/A5KBKe