بین الملل

سردرگمی بزرگ انتخابات آمریکا

موضوع کسالت خانم کلینتون مهمترین خبر امروز رقابتهای انتخاباتی ایالات متحده است. با توجه به شکل گیری روند انتخابات چنانچه کلینتون قصد کناره گیری را داشته باشد، سردرگمی بزرگی در فرآیند انتخابات آمریکا و اردوگاه دموکراتها بوجود خواهد آمد
حسن لاسجردی در رابطه با آینده مبهم نتیجه انتخابات آمریکا گفت: موضوع کسالت خانم کلینتون مهمترین خبر امروز رقابتهای انتخاباتی ایالات متحده است. با توجه به شکل گیری روند انتخابات چنانچه کلینتون قصد کناره گیری را داشته باشد، سردرگمی بزرگی در فرآیند انتخابات آمریکا و اردوگاه دموکراتها بوجود خواهد آمد.

وی در گفتگو با جام جم آنلاین افزود: تاکنون چند گزینه احتمالی برای جایگزینی وی مد نظر است که سندرز و بایدن در رأس آنها قرار دارد. بنظر میرسد بر اساس تجربه و سیستم انتخابات آمریکا شانس جو بایدن برای جایگزینی کلینتون بیشتر باشد.

کارشناس مسایل آمریکا تصریح کرد: از طرفی کلینتون به تازگی اعلام کرده که با قوت به فضای رقابتی انتخابات بر خواهد گشت. شاید حلقه مفقوده فعلی انتخابات آمریکا در بین ناظران سیاسی چشم اندازی برای حضور یا عدم حضور کلینتون در این عرصه حساس باشد.

لاسجردی در مورد باقی ماندن نامزد دموکراتها در مبارزات انتخاباتی ابراز داشت: با توجه به مجموعه تحولات اخیر در کارزار انتخابات ریاست جمهوری حضور کلینتون بعوان نامزد دموکراتها محتملتر بنظر میآید.

وی با توجه به رقابت عریان دو حزب رقیب دموکرات و جمهوریخواه برای کسب مسند ریاست جمهوری گفت: بطور قطع ترامپ در حزب مخالف از این موضوع بهره برداری لازم را برده است. اما در نهایت اردوگاه دموکراتها برای ماندن کلینتون و یا شخص جایگزین وی به اجماع برسد که این در روزهای آتی مشخص خواهد شد.

لاسجردی در پایان خاطر نشان کرد: چنانچه کمپین دموکراتها در حل حواشی بوجود آمده در مورد نامزد خود با رفتاری معقولانه در اغنای افکار عمومی آمریکا گام بر دارد، همچنان هیلاری کلینتون بعنوان جدیترین رقیب ترامپ بشمار خواهد آمد.

https://shoma-weekly.ir/3TdAVy