بین الملل

سران تل آویو منتظر تظاهرات‌های جدیدی باشند

دافنی لیف: فعالان عدالت اجتماعی در اسرائیل در حال مهیا کردن فصل جدیدی از تظاهرات‌ها هستند.


رهبر معترضین اسرائیلی از برنامه ریزی مخالفان برای برگزاری دور جدیدی از تظاهرات‌های اعتراضی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه هاآرتص، «دافنی لیف» که به آمریکا سفر کرده اعلام کرد که فعالان عدالت اجتماعی در اسرائیل در حال مهیا کردن فصل جدیدی از تظاهرات‌ها هستند.
لیف با بیان اینکه در فصل زمستان به دلیل مشکلات موجود معترضین از برگزاری تظاهرات‌های اعتراض آمیز خودداری می‌کردند گفت: دور جدیدی از تظاهرات‌های اعتراض آمیز به سیستم حاکم بر اسرائیل در راه هستند.
به گفته رهبر معترضین، تمامی معترضین برای بهار و تابستان آماده شده‌اند. من تمام جزئیات را نمی‌توانم برای شما بازگو کنم اما ما برنامه ریزی‌های خود را انجام داده و به زودی فعالیت‌های خود را از سر می‌گیریم.
لیف از اولین افرادی بود که در جولای سال گذشته اقدام به برپائی چادر در بلوار «روتسچایلد» تل آویو کرد و با پیدایش این چادر‌ها در تل آویو جنبش اعتراضی ساکنان سرزمین‌های اشغالی علیه رژیم صهیونیستی شکل گرفت.
در سال گذشته میلادی، سرزمین‌های اشغالی شنبه شب‌ها شاهد برگزاری تظاهرات‌های اعتراض آمیزی بود که در ابتدا در اعتراض به وضعیت بد اقتصادی حاکم بر این منطقه آغاز شده بود.
ساکنان سرزمینهای اشغالی که با وعده‌های پوچ سران رژیم صهیونیستی به فلسطین مهاجرت و سرزمین مادری ملت فلسطین را غصب و آن‌ها را آواره کردند، اکنون از لحاظ اقتصادی خود را در وضعیت بسیار سختی می‌بینند و کابینه صهیونیست‌ها نیز پاسخگوی مشکلات این مهاجران نیست؛ از همین رو از اواسط ماه جولای و در شنبه هر هفته در شهرهای مختلف دست به تظاهرات می‌زنند.   تظاهرات شبهای شنبه در اعتراض به افزایش بی‌سابقه هزینه‌های زندگی در سرزمینهای اشغالی از اواسط ماه جولای و از زمانی که تعدادی از صهیونیست‌ها اقدام به برپایی چادر در خیابان «روتسچا» تل آویو کردند آغاز شد و سپس به بخشهای مختلف همچون کارکنان بیمارستانی و حتی شهرداری‌ها رسید.

 

https://shoma-weekly.ir/91WukS