سیاسی

سران آمریکا در فتنه ۸۸ نقش داشته‌اند

رییس مرکز بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی در رشت با بیان اینکه دشمن به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی است، گفت:‌ سران آمریکا در فتنه ۸۸ نقش داشته‌اند.
حمیدرضا ترقی در جمع دانشجویان دانشگاه گیلان در تالار حکمت این دانشگاه با بیان اینکه جامعه اسلامی باید زمینه‌‌ساز وحدت و الگودهی به جهان اسلام باشد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی تمدن اسلامی را تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، وی با بیان اینکه حضور دائم مردم در صحنه‌های سیاسی کشور، وفاداری مسئولان و مردم نسبت به یکدیگر و انقلاب اسلامی و تلاش برای نوسازی مادی و معنوی از عوامل فرآیند حفظ وحدت کلمه در جامعه است، افزود: حفظ نظام اسلامی به عنوان ام‌القرای جهان اسلام سبب رسیدن انقلاب اسلامی به آرمان‌های والایش می‌شود.

رییس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه امام(ره) در وصیتنامه خود دغدغه‌هایی که مانع تداوم انقلاب می‌شود را ذکر فرموده‌اند، گفت: امام راحل نسبت به چالش‌ها دغدغه داشتند و الحمدالله با عمل به وصیت امام(ره) در مسیر تداوم انقلاب گام‌های خوبی برداشته شده است.

ترقی خاطرنشان کرد: آرمان‌های انقلاب اسلامی در بحث اجتماعی، فرهنگی و غیره محقق شده یا زمینه‌های تحقق آن ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی بر پایه اسلام مقدس است، تصریح کرد: مردم بزرگترین پشتوانه انقلاب اسلامی هستند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به وقایع دوران شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: اختلاف‌نظرها در سطح کشور طبیعی است و با نظرات مختلف در جامعه و عرصه سیاسی کشور پویایی وجود دارد.

ترقی با بیان اینکه ریشه این فعالیت قبل از انقلاب بوده است، گفت: اگر به گذشته نگاه کنیم بسیاری از مسائل را می‌توان تحلیل کرد.

وی اسلام حداقلی و اسلام حداکثری را 2 تفکر موجود برای اداره کشور عنوان و بیان کرد: بعضی‌ها معتقدند اسلام باید حداقل دخالت را در اجرا و قانون‌گذاری داشته باشد و بعضی‌ها معتقدند با توجه به فرمایشات امام خمینی (ره) باید به سمت اسلامی شدن جامعه حرکت کنیم و اسلام واقعی که در قرائت امام(ره) ذکر شده، متعالی و نیاز بشر است.

رییس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به فراهم کردن زمینه دخالت بیگانگان در داخل کشور در حوادث سال‌های 78 و 88 گفت: رقابت بین‌ جریان‌های سیاسی زمینه رشد انقلاب اسلامی است که باید قانونمند باشد.

ترقی نظام اسلامی را بر پایه خواست مردم دانست و تصریح کرد: نظام بدون رای و خواست مردم نمی‌تواند موفق باشد و خواسته‌های مردمی را محقق کند.

وی با بیان اینکه اگر قانون محور فعالیت‌ها باشد بسیاری از مشکلات رخ نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: رعایت قانون در نظام اسلامی بر همگان واجب است.

رییس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: گاهی در فهم قانون مشکل داریم و گاهی اوقات برخی بر عدم توجه قانون به دشمن متوصل می‌شوند که زمینه دخالت بیگانگان را در کشور فراهم می‌کند.

ترقی با بیان اینکه باید با بصیرت زمینه نفوذ دشمن در کشور را از بین ببریم، تاکید کرد: خواص باید با بصیرت باشند و نباید بعضی کج‌سلیقگی‌ها و رفتار خارج از قانون بسترساز سوءاستفاده دشمن شود.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی است، گفت:‌ سران آمریکا در فتنه 88 نقش داشته‌اند.

رییس مرکز بین الملل حزب موتلفه در رشت با بیان اینکه هزینه‌های بسیار زیادی برای پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی نثار شده است، گفت: ارزیابی عملکرد دولت پایبندی به قانون و ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد.

حمیدرضا ترقی در همایش دانشجویان عضو جامعه اسلامی دانشگاه گیلان با بیان اینکه باید ارزیابی کنیم در دوران تصدی دولت‌ها چقدر به اصل 44 توجه شده است اظهار کرد: توجه به اقتصاد مردمی تحت تاثیر نبودن اقتصاد سوسیالیستی، عدم نفوذ سکولاریسم از معیارهایی باشد که دولت‌ها بر اثر آن سنجیده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه نخبگان و فرهیختگان می‌توانند ما را به معیارهای انقلاب اسلامی نزدیک کنند افزود: دولت‌ها با توجه به توانمندی‌ها و استعدادهای داخلی و شکوفایی آنان، ما را به آرمان‌های انقلاب اسلامی نزدیک می‌کند.

رییس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: ارزش‌های انقلاب اسلامی از نسل قبلی به نسل بعدی منتقل شود و دولت در این حوزه وظایف مهمی دارد.

ارزش‌های انقلاب در محیط دانشگاه به نسل جدید منتقل نشده/ تداوم انقلاب منوط به انتقال ارزش‌ها به نسل جدید است

وی با انتقاد از اینکه ارزش‌های انقلاب در محیط دانشگاه توسط اساتید به نسل جدید منتقل نشده است، تصریح کرد: این مسائل به نسل جوان منتقل نشده و آنها زندان‌ها، شکنجه‌ها و 200 هزار شهید را به درستی درک نکرده‌اند.

ترقی با تاکید بر اینکه تداوم انقلاب منوط به انتقال ارزش‌ها به نسل جدید است اظهار کرد: باید نسل جدید بداند که چه گهر گران‌بهایی به ‌آن‌ها رسیده است.

وی با اشاره به تفاوت انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها گفت: ما روی پای خودمان ایستاده‌ایم و به رشد و بالندگی کنونی رسیده‌ایم.

رییس مرکز بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه مبارک در مصر با حمایت و پشتیبانی غرب و آمریکا وارد صحنه شد، گفت: همه شاهد پایان و شکست مبارک در مصر بودند.

ترقی ولایتمداری، مردم محوری، توجه به ارزش‌های اسلامی را از ویژگی‌های انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: مردم ولایت‌مدار و بصیر پشتوانه‌های عظیم انقلاب اسلامی هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: رژیم پهلوی مخالف آزادی‌های سیاسی بود و آزادی اخلاقی را در جامعه ترویج می‌کرد.

وی با بیان اینکه مردم به دلیل نداشتن آزادی‌های سیاسی و دینی انقلاب کردند، افزود: مردم با رهبری امام خمینی(ره) به دنبال رفع کمبودهای دینی و آزادی‌های سیاسی در جامعه بودند.

ترقی با بیان اینکه دولت‌ها باید به دنبال اشاعه ارزش‌های اسلامی در جامعه باشند، گفت: باید ادبیات استفاده از آزادی در جامعه ترویج یابد تا از آزادی‌های موجود و لازم سوءاستفاده نشود.

رییس مرکز بین‌الملل موتلفه اسلامی رشد و شکوفایی اقتصادی با افزایش منازعات بین‌المللی را از ویژگی‌های توسعه‌گرایی برون‌زا برشمرد و اظهار کرد: در توسعه‌گرایی درون‌زا بر خلاقیت‌ها و استعدادهای درونی و کمک گرفتن از پیشرفت‌های علمی و فناوری‌های جهانی با حفظ استقلال تاکید شده است، باید به خاطر داشت که در توسعه‌گرایی برون‌زا و توسعه‌گرایی درون‌زا تفاوت‌های وجود دارد.

ترقی خاطرنشان کرد: در توسعه درون‌زا استقلال کشور کمرنگ نمی‌شود و تکیه بر استعدادهای درونی است.

ترقی با تاکید بر توسعه درون‌زا و استفاده از فنون و دستاوردهای علمی دنیا براساس قانون گفت: در حالی که کتاب قانون ابن‌سینا مرجع کتاب‌های پزشکی در بسیاری از نقاط جهان است هنوز بسیاری در دانشگاه‌های کشور این کتاب را نمی‌شناسند.

رییس مرکز بین‌الملل موتلفه اسلامی با اشاره به اصلاح و تکمیل قانون انتخابات در دوره‌های متعدد مجلس گفت: تکمیل این قانون، نظارت استصوابی را کاهش می‌دهد.

وی اسلام شناسی و عالم بودن به مشکلات را از مهمترین ویژگی‌های نمایندگان دانست و افزود: نمایندگان با تکیه بر رای مردم به مجلس راه می‌یابند و باید حافظ ارزش‌ها و منافع ملی باشند.

https://shoma-weekly.ir/WmCawm