سیاسی

سخنان حجاریان خبر از نیرنگ جدید شکست خوردگان فتنه های 78 و 88 می دهد

قائم مقام مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی در واکنش به دو مصاحبه تفصیلی اخیر حجاریان اظهار داشت:‌ بازگشت حجاریان به عرصه رسانه نشانگر عظم جدی اصلاحات برای بازگشت به عرصه سیاست با طرح یک نیرنگ جدید است.
قائم مقام مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی در واکنش به دو مصاحبه تفصیلی اخیر حجاریان اظهار داشت:‌ بازگشت حجاریان به عرصه رسانه نشانگر عظم جدی اصلاحات برای بازگشت به عرصه سیاست با طرح یک نیرنگ جدید است.
محمدمهدی اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مصاحبه‌های مطبوعاتی اخیر حجاریان بیان کرد: وی در گفتگویی اذعان داشته که با برنامه قبلی که در مرکز مطالعات استراتژیک تدوین شده بود، قصد شروع اصلاحاتی را از سال 76 داشته‌اند، اما به دلیل ترس از برخورد افکار عمومی به واسطه تشابه طرح اصلاحات با طرح گورباچف تا 18 تیر 78 از عبارت اصلاحات استفاده نکردند؛ این نشانگر  رویکرد هماهنگ این گروه با طرح‌های خارجی است.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه یادآور شد: در سال 79 مقام معظم رهبری به تلاش آمریکایی‌ها برای بازسازی مدل گورباچف در ایران اشاره کردند و طرح اصلاحات گورباچفی در ایران را شکست خورده اعلام و دلایل کافی برای شکست این مدل ارائه دادند.
وی با اشاره به برگزاری کنفرانس شیعه‌شناسی تلاویو در سال 63 خاطر نشان کرد: بزرگترین اندیشمندان غرب در این کنفرانس نقطه قوت ایران اسلامی را در قرائت اصیل از اسلام یافتند، و راه حل مقابله با آن را قطع بال‌های پرواز ایران اسلامی و تغییر نگرش اسلامی عنوان کردند، لذا یکی از ماموریت‌های امثال سروش تخریب رویکرد به اسلام در ایران بود.
اسلامی افزود: بحث چند قرائتی از اسلام اولین فرازی بود که سروش دنبال کرد و پس از آن نگاه غیرمنطبق با فقه اسلامی و شیعی و اسلام رحمانی را تا آنجا پیش برد که با زیر سوال بردن قرآن، ادعای شیطانی وحیانی نبودن این کتاب آسمانی مسلمانان را مطرح کرد.
مدیر موسسه مطبوعاتی شما با اشاره به سخنان اخیر حجاریان مبنی بر اینکه برآیند تشکیل دولت اصلاحات بر اصلاح دینی عبدالکریم سروش استوار بوده است، تصریح کرد: حجاریان و همفکرانش همواره طرفدار حاکمیت سکولاریسم در ایران بودند، دیدگاه این دسته از اصلاح‌‌طلبان با برداشت امام از دین سازگاری نداشت و امام سیاست را برخاسته از فقه جواهری می‌دانستند، ‌اما رویکرد این گروه که در مقاطع مختلف با اسامی گوناگون همچون جریان چپ، اصلاح‌طلبان ، سبزها و ... شناخته شدند را می‌توان یک رویکرد همسو با کنفرانس تلاویو تلقی کرد.
وی گفت: نظریه اکثریت اصلاح‌طلبان سکولاریزه کردن فضایی کشور یعنی جدایی دین از سیاست است و به اذعان حجاریان این رویکرد آنها مبنی بر نظریه‌های سروش است.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه ماموریت این جریان در 18 تیر و تکرار آن در فتنه 88 با شکست مواجه شد، خاطرنشان کرد: با اینکه انقلاب رنگی که این طیف در سال 88 کلید زدند خنثی شد اما قطعا از این ماموریت دست نمی‌کشند و رویکرد جدید حجاریان باید زنگ خطری برای ما باشد.

https://shoma-weekly.ir/SXs5Mv