سیاسی

سخنان ترامپ تکرار لاطائلات صهیونیستها بود

سیدمصطفی میرسلیم گفت: ترامپ بهتر بود به جاى تکرار لاطائلات صهیونیستها و سران چند کشور مرتجع، حرفى که کسر شأن مردم آمریکا نبود میزد
سیدمصطفی میرسلیم، نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با «فرهیختگان» با اشاره به سفر حجت‌الاسلام روحانی به نیویورک و سخنرانی او در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: «جناب رئیس‌جمهور باید براى تبیین حق مستضعفان جهان بیشترین ملاقات را با سران کشورهاى جهان سوم داشته باشد و پیام مواسات و حمایت ما را از کشورهاى مسلمان‌نشین، به‌ویژه کشورهاى همسایه به آنها برساند.»

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران با این کشورها باید بیشترین مبادلات را داشته باشد. دوستى ما با آنها و تقویت آن موجب مى‌شود در حد توان خود بهترین و خالص‌ترین کمک را به آنها بکنیم. ضمنا بیشترین یارى را براى رفع نیازهاى ضرورى خود از طریق آنها، نصیب خود کنیم.»

وی ادامه داد: «متاسفانه سیاست دولت یازدهم اصالت دادن به‌آمریکا و سایر کشورهاى قدرتمند بود که تجربه تلخ حاصل از آن نشان داد آمریکا در فکر ذلیل کردن ماست و انرژى هسته‌اى و توان دفاعى ما و حقوق بشر... را بهانه کرده است. اروپا هم اثبات نکرده است که مى‌تواند مستقل از آمریکا عمل کند؛ هرچند در مقام حرف، ادعاهاى بسیار دارند ولى آنها هم گرفتار چنبره استکبارند.»

میر‌سلیم در پایان خاطرنشان کرد: «امید است رئیس‌جمهورى ما در نشان دادن عزت، استقلال و پایمردى جمهورى اسلامى موفق شود.»

وی همچنین در توئیتر نوشت: «ترامپ بهتر بود به جاى تکرار لاطائلات صهیونیستها و سران چند کشور مرتجع، حرفى که کسر شأن مردم آمریکا نبود میزد.»

https://shoma-weekly.ir/8CUD6y