سیاسی

سخره گرفتن و تخریب شورای نگهبان فتنه‌انگیزی جدید اصلاحات

تفکری در جریان اصلاحات وجود دارد که با سخره گرفتن شورای نگهبان و تخریب این شورا به دنبال فتنه‌انگیزی جدید هستند که باید جلوی این تفکر را گرفت و مانع جولان آن شد
دبیرکل حزب ایران زمین گفت: اصلاحطلبان چون حرفی برای گفتن ندارند، با هدف جلب افکار عمومی شورای نگهبان را تخریب میکنند.

ابوالقاسم رئوفیان، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار نما، درباره تکرار راهبرد حمله به شورای نگهبان و تخریب این شورا از سوی اصلاحطلبان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری گفت: این نوع رفتارهای اصلاحطلبان قابل تأمل است؛ به عبارتی وقتی حرفی برای گفتن نداشته باشند قاعدتاً با هدف جلب افکار عمومی چنین اظهارنظرهایی میکنند.

وی افزود: مردم از عملکرد دولت رضایت ندارند و در حوزه معیشت فشارهای بسیار زیادی متوجه مردم شده و غالب مردم که قدرت تحلیل شرایط را دارند، اصلاحطلبان را به خاطر حمایتشان از دولت مقصر وضعیت کنونی میدانند، البته نباید فراموش کرد که بخش دیگر از مشکلات فعلی به عدم انسجام و هماهنگی کافی میان دستگاههای حاکمیتی باز میگردد.

دبیرکل حزب ایران زمین با بیان این مطلب که اگر به شورای نگهبان نقد وارد است، اما نباید این شورا را تخریب کرد، افزود: میان نقد و تخریب تفاوت زیادی وجود دارد؛ بنابراین وقتی تئوریسینهای جریان اصلاحات به خصوص سعید حجاریان در تخریب شورای نگهبان موضوعاتی را مطرح میکنند، نشان میدهد که جریان اصلاحطلب فقط درصدد جلب افکار عمومی است نه موضوع دیگر.

رئوفیان ادامه داد: تفکری در جریان اصلاحات وجود دارد که با سخره گرفتن شورای نگهبان و تخریب این شورا به دنبال فتنهانگیزی جدید هستند که باید جلوی این تفکر را گرفت و مانع جولان آن شد.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان با هوشیاری و ذکاوت خود نباید به دست مخالفانش بهانه دهد، گفت: این افراد به دنبال نقد عملکرد شورا نیستند و فقط به فکر تخریب شورا و در فکر به سخره گرفتن آن هستند.

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: اصلاحطلبان از هر فرصتی برای به چالش کشیدن شورای نگهبان استفاده میکنند تا جایگاه این شورا را نزد افکار عمومی مورد خدشه قرار دهد.

رئوفیان با بیان این مطلب که حال اقتصادی مردم خوب نیست و مطالبات آنها برآورده نشده است، یادآور شد: دعواهای سیاسی و تخریب و به سخره گرفتن حال مردم را خوب نمیکند، بلکه بر اضطرابها و تنشهای سیاسی جامعه میافزاید و به تبع آن هم حال مردم بدتر از قبل خواهد شد.

وی گفت: اصلاحطلبان به دنبال این هستند تا از آب گلآلود ماهی بگیرند، اما باید بدانند که دیگر چنین خبری نیست و امروز در درون حاکمیت و جامعه عزم جدی در دفاع از استقلال و تمامیت شورای نگهبان به وجود آمده که باعث میشود، پروژه جدید اصلاحطلبان باطل شود.

https://shoma-weekly.ir/8pdhZq