سیاسی

سبک زندگی زینبی را برای زنان الگو کنیم

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی مطرح کرد: اگر نتوانستیم مجالسی با جمعیت انبوه برگزار کنیم، مجالس کوچکی با نشانه‌ها و علامت‌های زینبی و حسینی تشکیل دهیم و در آنها از قیام امام حسین(ع) و برنامه زندگی سالار شهیدان و سبک زندگی اسلامی مورد پسند اباعبدالله‌الحسین(ع) و حضرت زینب(س) یاد کنیم.

سیده فاطمه فخر، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی پیرامون نقش زنان در ماههای محرم و صفر، بهخصوص در ایام شیوع بیماری کرونا که فعالیت زنان در هیئتها محدود شده است به خبرنگار هفته نامه شما گفت: به علت اینکه امسال با شیوع بیماری کرونا نتوانستیم به شکل سنتی و مانند سالهای قبل برنامههای عزداری سالار شهیدان را اجرا کنیم متأسف هستم. در عین حال با وجود شیوع بیماری کرونا مجالس پرشوری در کشورمان و کشورهای مختلف جهان با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار شد.

وی افزود: مجالس عزای امام حسین(ع) منشأ شور و شعور و آموزش زندگی با سعادت و مبارزه با هرگونه ظلم و ستم است.

داغ عزای امام حسین(ع) موجبات هدایت است

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی مطرح کرد: امسال بانوان کمتر توانستند در مجالس عزای سالار شهیدان و مجالس خاص بانوان که هر سال در این زمینه برگزار میشد شرکت کنند. با وجود این در دل هر مرد و زن شیعه، بهخصوص در کشور ما شعلهای از داغ عزای امام حسین(ع) وجود دارد که میتواند موجبات هدایت را فراهم کند.

وی خاطرنشان ساخت: سبک زندگی و تربیت فرزندانمان باید منطبق با چیزی باشد که مورد پسند امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) است.

فخر بیان کرد: لازم است برنامههایی داشته باشیم که شور و شعور عزای حسینی نه تنها کاهش یابد، بلکه روز به روز در جامعه بیشتر جلوهگری کند.

وی تصریح کرد: عزاداری برای امام حسین(ع) و سایر ائمه اطهار(ع) نعمت بزرگی است که خداوند به ما عنایت کرده است. ما در این مجالس از رحمت خداوند بهرهمند میشویم و از رهنمودهای اهلبیت(ع) درس میگیریم و رشد و تعالی پیدا میکنیم.

مجالس کوچکی با نشانههای زینبی و حسینی تشکیل دهیم

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی مطرح کرد: اگر نتوانستیم مجالسی با جمعیت انبوه برگزار کنیم، مجالس کوچکی با نشانهها و علامتهای زینبی و حسینی تشکیل دهیم و در آنها از قیام امام حسین(ع) و برنامه زندگی سالار شهیدان و سبک زندگی اسلامی مورد پسند اباعبداللهالحسین(ع) و حضرت زینب(س) یاد کنیم.

وی تأکید کرد: عزاداری امام حسین(ع) را در سوگ عاشورا خلاصه نکنیم. برنامه زندگی امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) در مجالس عزای حسینی بیان شود و زندگی حضرت زینب(س) با جزئیات آن که چگونه زندگی، ازدواج و فرزندآوری کردند و به تربیت فرزندانشان پرداختند در مجالس عزاداری مطرح و برای زنان الگو شود.

توجه به سبک زندگی اسلامی

فخر اظهار کرد: باید توجه کرد آنچه که تا به حال از شور و شعور و معنویت در سالهای گذشته در مجالس امام حسین(ع) به دست آوردیم در زندگی ساری و جاری کنیم. لازم است سبک زندگیمان را اسلامی کنیم و زندگیمان را منطبق با سیره حضرت زینب(س) و ائمه اطهار(ع) کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: حضرت زینب(س) را بشناسیم و بررسی کنیم این بانوی ارزنده یک ماهه و یک ساله کربلایی و پیامآور خون امام حسین(ع) نشد. این بانوی بزرگوار از ابتدای زندگی طوری زیست که خداوند آن شأن والا را به ایشان عنایت کرد که پیامآور پیام عاشورا باشد.

https://shoma-weekly.ir/AjdxRR