سیاسی

سبد آرا با مناظره ها تغییر خواهد کرد

نامزدهایی که تاکنون به صورت رسمی از سوی اصولگرایان برای انتخابات 96 مطرح شده‌اند، توان رقابت با روحانی را دارند با این تفاوت که تریبون‌های رسمی اینک در اختیار رئیس جمهور است و طبیعتا وقتی موعد مناظره‌ها فرابرسد و تریبون‌های رسمی در اختیار رقبای وی نیز قرار بگیرد، قدرت آنان نیز بهتر نمایش داده می‌شود.
محمدمهدی اسلامی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما ، با بیان اینکه اصلی‌ترین رقیب روحانی در انتخابات سال آینده عملکردش است، اظهار داشت: روحانی در انتخابات 92 نشان داد که از فن بیان خوبی برخوردار است و توان این را دارد که با استفاده از کلید واژه‌های خاص و ایجاد جنگ روانی، افکار عمومی را به سمت خودش جذب کند.

وی ادامه داد: در آن برهه رئیس‌جمهور معتقد بود که گزارش اقتصاد را جیب مردم باید بدهد، در حالی که امروز جیب مردم رشد اقتصادی‌ای که دولت ادعا می‌کند را نشان نمی‌دهد.

اسلامی با اشاره به اینکه روحانی در این مدت 4 ساله بیش از آنکه به کارنامه خودش بپردازد به نقد دولت قبل پرداخت، تصریح کرد: طبیعتا روحانی برای ورود به انتخابات 96 نیز همین روش را در پیش خواهد گرفت و با حمله به رقبا، منتقدان و دولت گذشته و فرافکنی مشکلات به گردن دیگران، به جای پاسخگویی خود را در موضع مطالبه قرار می‌دهد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه بعید به نظر می‌رسد که افکار عمومی این وضعیت را از روحانی بپذیرند، افزود: موقعیت لرزان روحانی تا حدی جدی است که صدای عبور از وی در اردوگاه حامیانش نیز شنیده می‌شود و شاهدیم که بسیاری از اصلاح‌طلبان خواهان قرار گرفتن نامزد دیگری در کنار روحانی هستند تا بتوانند بازی باخته را تغییر دهند.

وی تاکید کرد: مسئله مهم در این برهه آن است که اصولگرایان بتوانند با یک ادبیات ایجابی و تبیین برنامه‌‌هایی برای حل مشکلات کشور، اعتماد مردم را جلب کنند و از فضای ریزش آرای روحانی بهترین بهره را بگیرند.

اسلامی با اشاره به اینکه صحبت درباره نامزدهای اصولگرایان برای انتخابات 96 کمی زود است، اظهار داشت: باید همگی منتظر طی شدن سازوکارهایی که برای معرفی نامزدها اندیشیده شده است بمانیم.

وی با بیان اینکه قضاوت درباره ظرفیت رقابت نامزدهای موجود اصولگرا با روحانی صرفا بر اساس گمانه ‌زنی‌ است، خاطر نشان کرد: نامزدهایی که تاکنون به صورت رسمی از سوی اصولگرایان برای انتخابات 96 مطرح شده‌اند، توان رقابت با روحانی را دارند با این تفاوت که تریبون‌های رسمی اینک در اختیار رئیس جمهور است و طبیعتا وقتی موعد مناظره‌ها فرابرسد و تریبون‌های رسمی در اختیار رقبای وی نیز قرار بگیرد، قدرت آنان نیز بهتر نمایش داده می‌شود.

https://shoma-weekly.ir/RMYj4L