سیاسی

ساکتین جنایت شهادت شیخ نمر همراه عربستان غرق خواهند شد

سران کشورهای عربی که در قبال چنین جنایاتی سکوت کرده اند با عربستان به قعر این مرداب خواهند رفت.
حمیدرضا ترقی، رئیس امور بین الملل حزب مؤتلفه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص اعدام شیخ نمر از سوی رژیم صهیونیستی عربستان اظهار داشت: اقدام جنایتکارانه عربستان و اعدام رهبر شیعیان در این کشور بی تدبیری و اشتباه استراتژیک حاکمان فعلی عربستان را نشان داد و اثبات کرد سران عربستان نه تنها از عقلانیت و دوراندیشی لازم برای حفظ حکومت خود برخوردار نیستند بلکه بادنیای اسلام سر جنگ دارند.

وی افزود: عربستان از یک طرف از گروه های تروریستی حمایت کرده و اهل سنت را در کشورهای دیگر عربی مانند عراق و سوریه به شهادت می رساند و از طرف دیگر، شیعیان را اعدام می کند و آنها را به شهادت می رساند؛ عربستان از طرف دیگر با اسلحه و تانک شیعیان بحرین و یمن را سرکوب می‌کند.

رئیس امور بین الملل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اینکه حکومت عربستان ضد اسلام، ضد دین، ضد پیامبر و آلت دست صهیونیست‌های خون‌خوار قرار گرفته گفت: بدون شک ملت‌های اسلامی و امت اسلامی در برابر این اقدام خائنانه آل سعود ساکت نخواهند بود.

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه امروز روزی است که مخالفان بیرونی عربستان با مخالفان درونی آن می‌توانند متحد شوند،‌یادآور شد: با اتحاد مسلمانان می توان طومار طاغوت آل سعود را در هم پیچید.

ترقی افزود: کشورهای اسلامی علی رغم اینکه سازمان ملل هم چندبار نسبت به برخی از اقدامات عربستان تذکر داده است،‌ تا کنون تحلیل اشتباهی از عملکرد عربستان در منطقه داشتند و به خاطر اینکه رهبری عربستان را به عنوان عامل آمریکا حفظ کنند و موقعیت خود را تثبیت کنند به اشتباهات عربستان اعتراضی نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه عربستان در حال فرو رفتن در مردابی است که خودش برای خود به وجود آورده است،‌ سران کشورهای عربی که در قبال چنین جنایاتی سکوت کرده اند با عربستان به قعر این مرداب خواهند رفت.

رئیس امور بین الملل حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: همانطور که رهبری در روز میلاد پیامبر فرمودند که امیدی به سیاستمداران کشورهای اسلامی ندارند؛ این افراد جیره خوار صهیونیست ها و آمریکا هستند و بنابر این موضع گیری مشخصی از آنها در خصوص شیخ نمر ندیده‌ایم.

ترقی یادآور شد: این اقدام عربستان تنها موجبات خوشحالی صهیونیست‌ها و دشمنان اسلام شده است و از طرف دیگر دل مسلمانان را به درد آورده است؛ حرکت عربستان در جهت اهداف صهیونیست ها بوده است.

وی تصریح کرد: جنایات ارتش نیجریه، جنایات داعش و اسرائیلی ها در منطقه به همراه جنایات عربستان در حق مسلمانان همه در یک ردیف قرار دارند و این موضوع نشان می دهد که عوامل آنها اهداف مشترک ومشخصی را در قبال جهان اسلام پیگیری می کنند.

https://shoma-weekly.ir/yoA9QD