سیاسی

سالمندان نیازمند قوانین حمایتی بیشتری هستند

با توجه به روند جمعیت کشور به سمت سالمندی و کاهش آمار تولد باید دولت نگاه ویژه‌ای به سالمندان داشته و ارگان‌هایی مانند مجلس شورای اسلامی، وزارت تعاون و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت قوانینی برای بهبود شرایط سالمندان به تصویب برسانند.


عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت:باید با فراهم کردن شرایط کار، ازدواج و فرزند آوری، جوانان را به سمت تشکیل خانواده تشویق و از پیر شدن جمعیت کشور جلوگیری کرده و شرایط رشد و پیشرفت کشور را فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، فاطمه رهبر در آیین تجلیل از سالمندان استان‌های البرز، اصفهان، مرکزی، تهران، سمنان و قم که در مجتمع فرهنگی حضرت معصومه (س) قم برگزار شد با اشاره به تعریف سالمند اظهار داشت: طبق تعاریف جهانی افراد بالای 60 سال سالمند نامیده شده که به خاطر شرایط ویژه جسمانی نیازمند خدمات بیشتری هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) سالمندان را نیازمند قوانینی برای حمایت بیشتر دانست و تصریح کرد: با توجه به روند جمعیت کشور به سمت سالمندی و کاهش آمار تولد باید دولت نگاه ویژه‌ای به سالمندان داشته و ارگان‌هایی مانند مجلس شورای اسلامی، وزارت تعاون و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت قوانینی برای بهبود شرایط سالمندان به تصویب برسانند.

وی دغدغه‌های رهبر انقلاب را درباره آینده‌نگری دولت در موضوع سالمندان یادآور شد و ادامه داد: باید با فراهم کردن شرایط کار، ازدواج و فرزند آوری، جوانان را به سمت تشکیل خانواده تشویق و از پیر شدن جمعیت کشور جلوگیری کرده و شرایط رشد و پیشرفت کشور را فراهم کنیم.

https://shoma-weekly.ir/jXBrhM