سیاسی

سازمان پدافند غیرعامل مانع نفوذ سیاسی است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: آثار زحمات و تلاشهای نیروهای سازمان پدافند غیرعامل، این مجاهدان گمنام در بحث امنیت پایدار کشورمان در جای جای کشور دیده می شود
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: آثار زحمات و تلاشهای نیروهای سازمان پدافند غیرعامل، این مجاهدان گمنام در بحث امنیت پایدار کشورمان در  جای جای کشور دیده می شود

همزمان با چهارم آبان روز ملی پدافند غیرعامل، دکتر محمد کرمی راد ، رئیس اسبق پژوهشکده دفاعی و امنیتی کشورو کارشناس مسائل دفاعی و امنیتی به تشریح اصطلاح پدافند غیرعامل پرداخت و گفت: در موضوعات نظامی و منطقه ای و هر آنچه که به این زمینه ها مرتبط می شود دو اصطلاح داریم: پدافند غیرعامل و پدافند عامل. یکی از مهمترین وظایف و تکالیف پدافند غیرعامل،
ایمن سازی سازمانها، وزارت خانه ها، دستگاههای دولتی و حتی بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: با عنایت به اینکه جایگاه پدافند غیرعامل در سطح نیروهای مسلح، جایگاه رفیع و مهمی است و اقدامات پیشگیرانه و ایمن سازی ارزشمندی را در سطح ملی برابر مقررات و شرح وظایفی که بر عهده دارند انجام می دهند. همه سازمانها و دستگاهها ملزم به همکاری با تشکیلات و سازمان پدافند غیرعامل هستند.

کرمی راد در ادامه با ذکر مثالی از موضوعات مرتبط با پدافند غیرعامل پرداخت و بیان کرد: همانطور که می دانیم، پروژه هسته ای با عنایت به تلاش و زحمت دانشمندان جوان ایرانی و ملت غیور کشور به اینجا رسیده است. تجهیزات و امکاناتی که در اختیار افراد مرتبط با انرژی هسته ای است چه به لحاظ سخت افرازی و چه به لحاظ نرم افزاری، سازمان پدافند غیرعامل تحت بررسی، رصد و نظارت قرار می دهد. نقاط ضعف و قوت را از طریق تجهیزاتی در اختیار دارد بررسی فنی و پیگیری می کند و برای آن تشکیلات، راهکارهای منطقی ایمن سازی جلوگیری از اینکه دشمن نتواند ضربه وارد کند فراهم می کند.

کارشناس مسائل دفاعی و امنیتی حوزه ورود پدافند غیرعامل را به عنوان مثال وزارت نفت، ارتباطات و سازمان صدا و سیما ذکر کرد و خاطر نشان کرد: طبیعتا طرح ها و برنامه هایی که مصوب ستاد کل قوای مسلح و به سمع فرماندهی کل قوا و مقام معظم رهبری می رسد این موضوعات را در سطح کلان و ملی دنبال می کنند.

کرمی راد با برشمردن توفیقات سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: در طی سالهای گذشته مجموعه سازمان پدافند غیرعامل و سردار جلالی و همکارانشان توفیقات زیادی داشته اند و موفقیت های
روز افزون این عزیزان که از دوران دفاع مقدس تا کنون هنوز رزمنده باقی مانده اند و شب و روز در حال جهاد و مجاهده برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند را تبریک می گویم.

رئیس اسبق پژوهشکده دفاعی و امنیتی کشور با اشاره به اینکه آثار زحمات و تلاشهای نیروهای سازمان پدافند غیرعامل، این مجاهدان گمنام در بحث امنیت پایدار کشورمان در جای جای کشور دیده می شود، ادامه داد: امروزه اگر می بینیم دشمن نتوانسته رخنه ایجاد کند و اگر هم قصد رخنه و نفوذ داشته با وجود آزمایشگاه ها و برنامه های سخت افزاری و نرم افزاری مدرنی که در اختیار این سازمان است آن را از آسیب و خطر بدرو نگه داشته است و بسیاری از اخبار اقدامات و دستاوردهای این سازمان بدلیل مسائل امنیتی جهت استحضار ملت شریف ایران اسلامی توان ارائه وجود ندارد.

کرمی راد نقش احزاب را در موضوع پدافند غیرعامل این گونه می داند: احزابی که قانونی هستند و در چارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته اند و حرکت
می کنند ارتباط تنگاتنگی با پدافند غیرعامل به خودی خود ندارند، اما در موضوعات نرم افزاری ممکن است مسائل و موضوعاتی از احزاب شامل حیطه وظایف این سازمان شوند، بخصوص در بحث نفوذ از طریق بیگانگان، در ارتباطاتی که این احزاب با بیگانگان می گیرند.

رئیس اسبق پژوهشکده دفاعی و امنیتی کشور بعضی دستگاه های دولتی و وزارت خانه ها را دارای ارتباط تنگاتنگی با سازمان پدافند غیرعامل دانست و ادامه داد: حیطه فعالیت احزاب اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است مگر در بخش اطلاعات امنیتی و این موضوع هم در بحث جنگ نرم می گنجد و یا در موضوع شبکه های اجتماعی اگر احزاب ورود کنند و مطالبی خلاف مقررات قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ارائه کنند که این در حیطه مسائل امنیتی است و متولی آن وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه و بسیج است.

کرمی راد در پایان آرزوی موفقیت برای نیروهای سازمان پدافند غیرعامل کرد و ادامه داد: توفیق روز افزون عوامل سازمان پدافند غیرعامل را از پیشگاه خداوند مسئلت دارم.

https://shoma-weekly.ir/79GKGS