سیاسی

سازمان همکاری های اسلامی فریب جوانان خیره سر آل سعود را نخورد

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: این نشست ها باید به نقطه اصلی خودش بازگردد و مورد فریب جوانان خیره سر آل سعود قرار نگیرند. اصل نشست هایی که با حضور کشورهای اسلامی برگزار می شود در مورد حل مشکلات کشورهای اسلامی است و باید در این اجلاس ها به مسائل مربوط به کشورهای اسلامی پرداخته شود و حاضرین در آن از ایران هراسی دور شوند.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: عربستان و هم پیمانان آن یعنی مثلث عبری، عربی و غربی نتوانستند با داعش به اهدافشان برسند و جشن پیروزی محور مقاومت با سفر اسد به تهران آن ها را وادار کرده که نقشه جدیدتری علیه ایران طرح ریزی کنند.

«محمد کرمی راد» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، با اشاره به اظهارات ضد ایرانی صورت گرفته در نشست وزرای خارجه سازمان همکاری های اسلامی در ابوظبی گفت: عربستان و هم پیمانان آن یعنی مثلث عبری، عربی و غربی نتوانستند با داعش به اهدافشان برسند و جشن پیروزی محور مقاومت با سفر اسد به تهران آن ها را وادار کرده که نقشه جدیدتری علیه ایران طرح ریزی کنند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در پی چهل سال گذشته آمریکا در حوزه خلیج فارس مساله ایران هراسی را دنبال کرده و با این ترفند سال های سال توانسته کشورهای عربی را بدوشد و امروز نیز همین سیاست را علیه ایران ادامه می دهد.

وی با بیان اینکه نفوذ ایران در منطقه وحشت این کشورها را به دنبال داشته است، خاطرنشان کرد: این کشورها می خواهند نفوذ ایران در کشورهای منطقه را به مثابه دخالت ایران در این کشورها جلوه دهند در حالیکه حضور ایران در کشورهای عربی برای مقابله با تروریسم به درخواست دولت های این کشورها صورت گرفته و ایران در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نداشته است.

کرمی راد به همراهی نکردن کشورهایی چون عمان، قطر، کویت و ملت یمن با دسیسه های این چنینی عربستان علیه ایران اشاره کرد و اظهارداشت: همگی این کشورها در برابر تمامیت خواهی عربستان و دوستان آن ایستاده اند و می دانند که ایران هراسی عربستان و همراهانش تنها برای فریب افکار عمومی صورت می گیرد.

کارشناس سیاست خارجی به وجود مشکلات در دورن کشورهای عربی و نقض حقوق بشر در این کشورها اشاره کرد و تصریح کرد: هر کشور دیگری اگر این مشکلات را داشت کشورهای غربی آن را بهانه می کردند و برآن می تاختند اما همسویی و همگرایی بین غرب و کشورهای مرتجع منطقه وجود دارد که باعث شده آن ها به جای توجه به این نقض حقوق بشرها به ایجاد اختلاف میان این کشورها و ایران بیاندیشند.

کرمی راد ادامه داد: بحث ایران هراسی دیگر نخ نما شده است و کاربردی ندارد. جمهوری اسلامی ایران در شرایط حال حاضر از اقتدار بسیار بالایی برخوردار است و هرگونه نگاه چپ را در رابطه با ایران اسلامی پاسخگوست. اما درعین حال ایران پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه دارد مادامی که هیچ کشوری نقشه ای علیه ایران نداشته باشد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با تاکید براین نکته که ایران باید در مجامع بین المللی مختلف حضور یافته و پاسخگوی دسیسه های عربستان و هم پیمانانش علیه کشورمان باشد، گفت: ایران نباید اجازه دهد که ترفندهای عربستان برای تحت الشعاع قراردادن جلسات مختلف راجع به کشورهای اسلامی به ثمر بنشیند.

وی یادآور شد: این نشست ها باید به نقطه اصلی خودش بازگردد و مورد فریب جوانان خیره سر آل سعود قرار نگیرند. اصل نشست هایی که با حضور کشورهای اسلامی برگزار می شود در مورد حل مشکلات کشورهای اسلامی است و باید در این اجلاس ها به مسائل مربوط به کشورهای اسلامی پرداخته شود و حاضرین در آن از ایران هراسی دور شوند.

https://shoma-weekly.ir/e9A1dp