سیاسی

ساختارهای فعلی حوزه زنان پاسخگوی انتظارات نیست

امام خامنه ای در خصوص راه اندازی مرکز عالی زنان و خانواده تأکید داشتند. در این راستا فراکسیون زنان مکاتبه‌ای را با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی داشتند و از مرکز پژوهش‌ها خواستند ساختار پیشنهادی این تشکیلات جدید را طراحی و پیشنهادات خود را مطرح کنند.
فاطمه رهبر- فراکسیون زنان و خانواده تمام تلاش خود را در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری قرار داده است و در دیدارهایی که امسال با خانمهای فعال و فرهیخته داشتند در خصوص راه اندازی مرکز عالی زنان و خانواده تأکید داشتند. در این راستا فراکسیون زنان مکاتبهای را با مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی داشتند و از مرکز پژوهشها خواستند ساختار پیشنهادی این تشکیلات جدید را طراحی و پیشنهادات خود را مطرح کنند.

تمام تلاش فراکسیون معطوف تحقق این فرمایش مقام معظم رهبری شد تا بر طراحی ساختار این مرکز معطوف شویم، جلسات زیادی را با کارشناسان و نهادهای مختلف و گروههای مختلف در خصوص زنان و خانواده داشتند.

در قدم اول ساختارهای فعلی و تشکیلاتی که در حال حاضر وجود دارد را آسیبشناسی کردند و تلاش در این جهت بوده که آیا این ساختار میتواند جوابگوی ارتقا و ایجاد ساختار جدید باشد یا خیر؟ که با توجه به ساختارهای فعلی این پژوهش نشان دهنده این است که ساختارهای فعلی نمیتواند جوابگوی نیازهای ایجاد مرکز عالی باشد و بنابراین امکان ارتقا در ساختارهای فعلی که در زمینه زنان و خانواده در حال فعالیت هستند و جود ندارد و باید ساختار جدید را طراحی کنیم. شاخصها بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری تعیین شد و ویژگیهایی که باید این ساختار عالی و ثابت باشد و به صورت فرا قوهای عمل کند و زیر نظر هیچ کدام از قوا نباشد و نهادها و بنیادهای مختلفی در زیرمجموعه این مرکز وجود داشته باشد و یک گروه ثابت و نخبه وجود داشته باشد تا در روند سیاستگذاری بتوانند اقداماتی را انجام دهند. این مرکز باید یک نگاهی نیز به شبکه تعاملی با نهادهای موجود و پیرامونی که در حوزه زنان و خانواده به صورت مستقیم و غیر مستقیم کار میکنند داشته باشند و این هماهنگیها دارای یک طراحی منظم و یک ترسیم هندسی صحیح باید باشد که در ‌‌نهایت خروجی بتواند دارای یک نتیجه مطلوب باشد. همه نتایج باید در همین ساختار فعلی خلاصه شود چون این مرکز فرا قوهای است که امیدواریم بتواند پاسخگوی نیازهای جامعه زنان و خانواده باشد.

https://shoma-weekly.ir/DOmJ4G