سیاسی

زینبی شدن سبک زندگی بانوان باید در اربعین ترویج شود

تغییر سبک زندگی بانوان به سمت و سوی سبک زندگی حضرت زینب(س) و نفس نیت حضور بانوان در اربعین و تجدید بیعت با آرمان‌های سیدالشهدا(ع) و روحیه استکبارستیزی و ولایت‌پذیری بخشی از مفاهیم و فرهنگ اربعین است.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، نشست خبری آغاز برنامه حوزه بانوان در حماسه اربعین حسینی صبح امروز با حضور لاله افتخاری معاون بانوان کمیته فرهنگی، ‌آموزشی ستاد مرکزی اربعین و معصومه فرزانه مشاور بانوان رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.
در این نشست لاله افتخاری گفت: دفتر مقام معظم رهبری سیاست‌ها و راهبردهای بخش بانوان را تدوین کرده و به ستاد مرکزی اربعین ابلاغ کرده است، به همین دلیل این ستاد از سال گذشته ویژگی‌های حضور بانوان در اربعین را تنظیم و تدوین کرده است.
وی افزود: از سال گذشته شورای راهبری بانوان ذیل معاونت فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین تشکیل شده است.
افتخاری تصریح کرد: معاونت هماهنگی و اجرا در شورای راهبری بانوان به ریاست معصومه فرزانه مشاور بانوان رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه راه‌اندازی شده است.
وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین هدف و سرلوحه کار ما آن است که با توجه به حضور تعداد قابل توجهی از بانوان از سراسر دنیا به راهپیمایی اربعین تلاش کنیم با بسترسازی لازم در زمینه بالا بردن شعور و آگاهی مردم نسبت به فرهنگ اربعین اقدام کنیم، ضمن اینکه تلاش داریم فرهنگ اربعین را در سطح دنیا ترویج کنیم.
افتخاری اظهار داشت: نشست‌های علمی و تخصصی ویژه اربعین در دانشگاه‌های کشور، اعزام مبلغ و روایت‌گری و شناخت فرق که باعث نحله اربعین می‌شود، در این دانشگاه‌ها برگزار شده است و می‌کوشیم که این اقدامات را مقدمه‌ای برای برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی اربعین در عراق قرار دهیم.
معاون بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین خاطرنشان کرد: 30 مبلغ، 2 گروه قرآنی، تعداد زیادی خادم و سخنران و گروه‌های ایثار و شهادت از سوی این کمیته به مراسم اربعین اعزام خواهند شد، ضمن اینکه برنامه‌های سخنرانی هم در 3 موکب در اربعین ویژه بانوان و توسط آنها اجرا می‌شود.
وی گفت: در احکام ابلاغی به استان‌ها تأکید به اعزام بانوان از مبدأ و همچنین اختصاص موکب‌های ویژه بانوان بخشی از اقدامات استانی اعلام شده است.
در ادامه این نشست معصومه فرزانه مشاور بانوان رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: 21 دانشگاه کشور پذیرفته‌اند اقدامات و نشست‌های علمی و هم‌اندیشی ویژه اربعین را برگزار کنند که تاکنون تعدادی از این برنامه‌ها اجرایی شده است.
وی افزود: تغییر سبک زندگی بانوان به سمت و سوی سبک زندگی حضرت زینب(س) و نفس نیت حضور بانوان در اربعین و تجدید بیعت با آرمان‌های سیدالشهدا(ع) و روحیه استکبارستیزی و ولایت‌پذیری بخشی از مفاهیم و فرهنگ اربعین است.
مشاور بانوان رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: 3 نشست علمی در کربلا برگزار خواهد شد که ماحصل نشست‌های علمی در ابعاد مختلف در دانشگاه‌های ایران است.
در ادامه این نشست لاله افتخاری معاون بانوان کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد مرکزی اربعین گفت:‌ هفته منتهی به اربعین و یک روز بعد از اربعین موکب‌های ویژه بانوان برقرار است، ضمن برنامه‌ریزی استقرار 3 موکب ویژه بانوان شده است،‌ به‌طوری‌که 2 موکب در شهر کربلا و یک موکب در نجف پذیرای بانوان خواهند بود که البته فقط تاکنون یک موکب نهایی شده است.
وی از بانوان خواست به صورت جمعی یعنی خانوادگی و گروهی به راهپیمایی اربعین عزیمت کنند،‌ ضمن اینکه طبق نظر مراجع، ایام اربعین فقط مختص به روز آن نیست، به همین جهت بانوان می‌توانند قبل از ازدحام اصلی حضور زائران در این روز، مراسم معنوی خود را انجام دهند.
افتخاری از مادران حاضر در راهپیمایی اربعین خواست در زمینه دریافت ویزای فرزندانشان دقت لازم را داشته باشند، ضمن اینکه در زمینه رعایت بهداشت اقدامات اساسی را رعایت کنند.
معاون بانوان کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد مرکزی اربعین بابیان اینکه از هلال‌احمر خواسته‌ایم پزشکان ویژه بانوان برای ارائه خدمات به زائران خانم در نظر بگیرند، تأکید کرد: اربعین سید و سالار شهیدان 365 روز سال است و باید در جهت ترویج فرهنگ اربعین در طول سال کوشید، هرچند که وحدت و همدلی بین مسلمانان در موضوع اربعین که مقدمه‌ای برای حضور حضرت ولیعصر(ع) است قطعاً خوشایند دشمنان نخواهد بود

https://shoma-weekly.ir/prlYI2