بین الملل

زلزله بوشهر شانتاژ خبری شبکه‌های بیگانه

زلزله بوشهرحادثه ای طبیعی بود که متأسفانه اتفاق افتاد اما آنچه در این رابطه حائز اهمیت بود انتشار این حادثه از شبکه‌های بیگانه‌ای چون BBC و العربیه و... بود که تخریب نیروگاه هسته ای بوشهر را در خبر های خود اعلام می کردند .

 زلزله بوشهرحادثه ای طبیعی بود  که متأسفانه اتفاق افتاد  اما آنچه در این رابطه حائز اهمیت بود انتشار این حادثه از شبکههای بیگانهای چون BBC و العربیه و... بود که تخریب نیروگاه هسته ای بوشهر را در خبر های خود اعلام می کردند .

 در این رابطه حجتا... خداییسوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی   گفت:  یکی از بحثهایی که در منطقه  از سوی کشورهای غربی  برای کشورهای عربی و همسایه ما مطرح می شود بحث ایران هراسی است ، به گونه ای که از ابتدا در مخالفت با تأسیس این پایگاه اتمی ایران مانع تراشی می کردند . یکی از نکاتی را که عنوان می کردند  آن بود که ایجاد چنین پایگاهی از لحاظ زیست محیطی برای کشورهای همسایه مضر است در صورتی که همه دنیا و کارشناسان میدانستند که این مسئله برای آنها ضرری ندارد و فعالیتهای این مرکزهسته ای کاملاً تحت نظر آژانس است  .

وی افزود : طبیعتاً غربیها از فعالیتهای هسته ای ما ناراحتند و از کوچک ترین  حادثه  در این رابطه به نفع خود خبرسازی می کنند . یک زلزله طبیعی اتفاق افتاده است . این ساختمان هم بالای 8ریشتر را تحمل می کند.  شاید بین 8 الی 9 ریشتر را تحمل می کند حالا  یک زلزله 6 ریشتری آمده آنها می خواهند از این فرصت استفاده کنند و با  فضا سازی ،از این وضعیت یک مانور تبلیغاتی برای کشور های همسایه ما ایجاد کنند و آنها را بترسانند و بدین طریق  دوباره بخواهند مسئله هسته ای را مقداری پر رنگتر بکنند.

 نماینده مردم  سلسله و دلفان با بیان اینکه این خبرسازی برای انحراف اذهان عمومی از مسئله کره است تصریح کرد:   بنده احتمال می دهم که این مسئله یک جنگ روانی وشانتاژ خبری است و این خبرسازی بیشتر به خاطر تنشجی است که هم اکنون  در کره وجود دارد  و میخواهند برای انحراف اذهان عمومی مقداری  فضا را به سمت ایران برگردانند که در این بین  ما باید هوشیارتر از این قضیه باشیم.  البته مسئولین  شفاف سازی کردند و توضیح دادند که این نیروگاه آسیبی ندیده است  البته نیروگاه بوشهر یک نیرو گاه هسته ای است که برق  تولید می کند. همچنین سوری در خصوص اظهارات آقای مصلحی مبنی بر برخورد قاطع با فتنه گران احتمالی  در یازدهمین  انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت : طبیعی است نیروهای امنیتی و قضایی نظام  قبل از وقوع حوادث احتمالی هشدار بدهند و به کسانی که فکر می کنند و یا احتمال می دهند یک حرکت خیلی ضعیفی داشته باشند اعلام می کنند که برخورد قاطعانه خواهند داشت.

وی افزود :این امر طبیعی است زیرا آنها از حیثیت مردم و نظام دفاع می کند و قاطعانه تر در این زمینه وارد شوند. بنده توصیه می کنم این افرادهم  در عوض فتنه گری ، در میان مردم و تحت نظر ولی فقیه نظام قرار بگیرند تا انتخابات پر شوری برپا بشود . باید از حضور مردم در 22 بهمن امسال که ملت علیرغم گرانی ها و مشکلات فراوان  با شور و شوق آمدند درس بگیرند . امیدواریم که این افراد به فکرشان هم خطور نکند که فتنه جدیدی داشته باشند.

 

https://shoma-weekly.ir/UkGRc6