سیاسی

رییس جمهور آینده باید به بیانیه گام دوم معتقد باشد

ما رئیس دولتی می‌خواهیم که حداقل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را خوانده باشد و به آن عقیده و آن را باور داشته باشد.

امیر نظیفی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، در باره فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پیرامون باز کردن حلقه مدیریتی برای حضور نسل جوان، مؤمن، آگاه و انقلابی و استفاده از این ظرفیت در دولت آینده به خبرنگار نما گفت: در این راستا باید تغییرات فکری و زیربنایی در امور مدیریتی کشور اتفاق بیفتد. ما به دولتی نیاز داریم که در راستای محورهای اصلی و سیاستهای کلی مشکلات کشور را حل کند.

مشکل اصلی

وی تأکید کرد: ما از نظر امکانات و منابع چیزی کم نداریم، اما مشکل اصلی مدیریت این امکانات و منابع است.

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در خصوص نمونهای از مدیریت جوان و موفق به مدیریت فعلی قوه قضائیه و رئیس این قوه اشاره کرد و گفت: آیتالله رئیسی با ایدهها و اقدامات جدید که در مدیریت رؤسای قبلی قوه قضائیه سراغ نداریم سعی در حل مشکلات کشور دارد.

کشور نیازمند مدیریت جهادی و جوان

وی تصریح کرد: کشور نیازمند مدیریت جهادی و جوان با فکر نوین برای ساختن کشور برای استفاده از منابع و امکانات موجود در کشور به دور از راحتطلبی است.

نظیفی در خصوص چگونگی باز کردن چنین حلقه مدیریتی جوان، مؤمن، آگاه و انقلابی در دولت خاطرنشان کرد: این امر مستلزم این است که رئیس دولت چنین نگاهی داشته باشد. خیلی مهم است فکر کسی که به عنوان رئیسجمهور انتخاب میکنیم وابستگی غربی نداشته باشد. ایدهاش چنین نباشد که نمیتوانیم در ایران کاری انجام دهیم و حتماً از کشورهای بزرگ کمک بگیریم و زیرمجموعه مجموعه بزرگتری باشیم.

وی در پایان گفت: ما رئیس دولتی میخواهیم که حداقل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را خوانده باشد و به آن عقیده و آن را باور داشته باشد. چنین رئیس دولتی میتواند از زیرمجموعهاش که وزرا و سازمانهای دولتی هستند بخواهد که در عرصههای مختلف نظیر بانک، صنعت و کشاورزی تغییرات عمده را برای اجرای این بیانیه ایجاد کنند.

https://shoma-weekly.ir/vHVKPJ