سیاسی

ریشه همه دستاوردهای ما‌ درون کشور بوده است

همه دستاوردهای ما ریشه‌اش از درون کشور بوده و لذا امکان و اقتدار لازم را داریم که هر لحظه اقدام مناسب داشته باشیم و فعالیت‌های خود را از سر بگیریم.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ گفت: ترامپ بداند علی‌رغم اختلاف نظرهای فاحش و جدی وی با وزرا و مردم آمریکا، در کشور ما همه متحد و هم‌صدای با رهبر، فارغ از هر سلیقه سیاسی بر سر منافع کشور ایستاده‌اند.

لاله افتخاری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، در خصوص اظهارات شب گذشته ترامپ اظهار کرد: مطالب ترامپ جدید و دور از انتظار نبود؛ او دارد با این رفتارهای غیرمتعارف و غیرمتعادل سیاسی که دور از عرف شخصیت‌های شناخته شده سیاسی است، سعی می‌کند ضعف‌ها و شکست‌های خود را بپوشاند.

وی ادامه داد: ترامپ سعی دارد از این طریق باج‌خواهی‌هایی داشته باشد و چیزی را که عقلا نمی‌توانند بگویند، در قالب این رفتارها، برخوردها و تصمیم‌گیری‌ها به آن برسد.

نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست‌مداران آمریکا کم آورده‌اند و با راه‌حل‌های متعارف و روش‌های صحیح نمی‌توانند به اهدافشان دست پیدا کنند و توجیهی برای عملکردشان ندارند، گفت: مقامات آمریکا برای ضعف‌ها و شکست‌های پیاپی‌شان در خاورمیانه توجیهی ندارند و چاره‌ای ندارند جز اینکه به یکسری رفتارها و گفتارهای نامعقول دست بزنند تا ذهن جهان را از واقعیت‌ها منحرف کنند و پاسخی برای افکار عمومی در آمریکا و کشورهای دیگر داشته باشند.

افتخاری با اشاره به اینکه پاسخ آقای روحانی بسیار مناسب و خوب بود، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور نشان داد که ملّت و مسؤولان ما چه در نهادهای غیردولتی و چه در دولت همه، هم‌صدای با رهبرشان هستند و با هر ذائقه سیاسی محکم بر سر منافع کشور ایستاده‌اند.

وی با اشاره به اختلاف نظرهای ترامپ با وزیرش که البته معلوم نیست دعوای زرگری است و یا واقعا دعوای فردی است که عاقلانه فکر می‌کند با کسی که نمی‌خواهد از عقلش کمک بگیرد، تصریح کرد: ترامپ بداند علی‌رغم اختلاف نظرهای فاحش و جدی وی با وزرا، زیرمجموعه و مردم آمریکا، در کشور ما همه متحد و یک‌صدا هستند.

نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی گفت: وحدت همان چیزی است که ما را در نهایت ضعف و در 8 سال دفاع مقدس در مقابله با استکبار پیروز کرد و امروز که در نهایت اقتدار هستیم قطعا در مقابله با آن‌ها موفق عمل خواهد کرد.

افتخاری با بیان اینکه صحبت‌های ترامپ فرصتی هم در جهت وحدت و همگرایی بین مردم و هم در جهت تفرقه میان ترامپ و هم‌پیمانانش در کشورهای اروپایی پیش آورد، افزود: برای ما فرصتی ایجاد شد که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، مصوبه مجلس و تصمیم مسؤولان هر لحظه احساس کردیم که دیگر طرف‌ها هم می‌خواهند بدعهدی کنند، اقدام متقابل داشته باشیم.

وی اضافه کرد: همه دستاوردهای ما ریشه‌اش از درون کشور بوده و لذا امکان و اقتدار لازم را داریم که هر لحظه اقدام مناسب داشته باشیم و فعالیت‌های خود را از سر بگیریم.

https://shoma-weekly.ir/obSm9i