سیاسی

ریشه بدحجابی فرهنگی است

رئیس بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نکته‌ قابل توجه در مسائل عفاف و حجاب این است که باید مسئولان و مردم بدانند که افراد بد حجاب عنادی با نظام ندارند و تنها در جهل و ناآگاهی به سر می‌برند.
حسن غفوری فرد رئیس هیئت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با خبرنگار آدینه تهران درباره طرح توسعه عفاف و حجاب گفت: امروز مسئولان خیلی در این موضوع پبگیر نیستند، البته ما در زمان مجلس هفتم و هشتم از نیروی انتظامی دعوت کردیم و درخواست کردیم در این خصوص اقدامات موثری انجام شود و گاها نیز برخورد هایی صورت گرفت و حتی به پدر‌ان و مادران افراد بد حجاب نیز تذکراتی داده شد و شخصا نیز از نیروی انتظامی خواستم تا این موضوع را رها نکند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: ما امروز برای گسترش طرح عفاف و حجاب در جامعه ، شرکت‌ها و ادارات نیاز به قانون جدیدی نداریم و اگر همان قوانین تصویب شده، اجرایی شود، مشکلات در این زمینه بر طرف خواهد شد.

رئیس بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: مصوبه طرح گسترش عفاف و حجاب یکی از مصوباتی است که اجرای آن بسیار آسان می باشد، به طوری که کافی است دستگاه‌های دولتی فرد بد حجاب را به کمیته تخلفات اداری نهاد خود معرفی کنند تا شاهد از بین رفتن بخشی از بد حجابی در کشور باشیم.

وی به دوران ریاست خود در دانشگاه‌ امام خمینی(ره) قزوین اشاره کرد و گفت: ما در آنجا تنها اعلام کردیم که با بدحجاب‌ها برخورد قانونی می‌شود و بدون هیچگونه واکنش و عکس العملی و با برخوردی این موضوع حل شد.

غفوری فرد در ادامه تاکید کرد: ما در قانون در این مورد هیچگونه خلاء ‌ای نداریم و اگر دستگاه ها طبق قانون عمل کنند مشکلات در این زمینه برطرف خواهد شد و اگر چنین کاری را نکنیم باید شاهد بدتر از آن چیزی باشیم که امروز در برخی دیگر از مناطق شهرمان می‌بینیم.

رئیس بازرسی شورای انقلاب فرهنگی اذعان داشت: نکته‌ قابل توجه در مسائل عفاف و حجاب این است که باید مسئولان و مردم بدانند که افراد بد حجاب عنادی با نظام ندارند و تنها در جهل و ناآگاهی به سر می‌برند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: اعتقاد شخصی یک مسئله سیاسی نیست و نباید هم سیاسی شود البته کسانی هم مانند استکبار و دشمنان اسلام هستند که از طریق فرهنگ سعی در لطمه زدن به بدنه نظام دارند ولی اکثریت بد حجاب های امروز در جامعه تنها به دلیل ناآگاهی دست به ناهنجاری زده‌اند و دچار ضعف در ایمان و دین خود هستند.

وی موضوع امر به معروف و نهی از منکر را موثر در توسعه طرح عفاف و حجاب در جامعه تلقی کرد و ابراز داشت: تمامی مسائل جامعه به طور زنجیر به یکیدگر مرتبط بوده و وصل می با‌شند که در همین راستا نیز مردم می‌توانند با تذکرات لسانی خود در طرح توسعه عفاف و حجاب مسئولان را یاری کرده و افراد ناآگاه را از خواب غفلت بیرون بیاوردند.

https://shoma-weekly.ir/1qYdGQ