سیاسی

ریزش آرای هاشمی حاصل کاستی های مدیریت سیاسیش در فتنه بود

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفتگو با «نسیم» گفت: اگر ایشان کاستی‌های مدیریت سیاسی خود را در فتنه ۸۸ جبران می‌کردند می‌توانستند به عنوان رئیس مجلس خبرگان انتخاب شوند
محمدکاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفتگو با خبرنگار«نسیم» با توجه به انتخاب آیت الله محمد یزدی به ریاست مجلس خبرگان گفت: قبل از این دوره از اجلاس مجلس خبرگان تصورها بر این محور بود که رقابت این دوره میان آیت الله هاشمی شاهرودی و آیت الله هاشمی رفسنجانی باشد.

وی افزود: در دوره‌های قبل، انتخابات این مجلس اتفاقی اجماعی بوده و رقابتی بین اعضا صورت نمی‌گرفت اما در این دور از انتخابات برای اولین بار بین 4 نفر از اعضا رقابت صورت گرفت و بر خلاف تصور برخی که فکر میکردند آیت الله شاهرودی در رقابت با هاشمی شرکت می‌کند وی در دور اول انصراف داد و رقابت بین آقایان هاشمی رفسنجانی، محمد یزدی و آیت الله مومن صورت گرفت.

انبارلویی با اشاره به میزان آرا کاندیدهای انتخابات مجلس خبرگان اظهار داشت: در دور اول آقای هاشمی 25 رای، آیت الله یزدی 35 رای و آیت الله مومن 13 رای داشتند که در دور دوم ارا آقای هاشمی به 24 رای کاهش یافت و در نهایت آیت الله یزدی با 47 به ریاست این مجلس انتخاب شدند.

سردبیر روزنامه رسالت این میزان از آرا آقای هاشمی را ناشی از دلخوری‌ها نسبت به ایشان خواند و افزود: ایشان از استوانه انقلاب است و خدمات زیادی به انقلاب کرده‌اند اما در فتنه 88 از سوی دوستان و نزدیکان ایشان گله هایی وجود داشت چرا که آنها انتظار داشتند ایشان همانند قبل و بعد از انقلاب نقشی تعیین کننده در حمایت از نظام داشته باشند اما شاهد بودیم که ایشان در فتنه 88 چگونه ظاهر شدند.

وی تأکید کرد: ایشان در فتنه انتظارات دلسوزان انقلاب را برآورده نکردند و کاهش رای ایشان میتواند به سبب همین موارد و عوامل باشد البته بعد از فتنه ایشان مواضع قابل قبولی گرفتند و اکنون به عنوان یکی از چهره های برجسته نظام نقش آفرینی می‌کنند.

انبارلویی خاطرنشان کرد: اگر ایشان کاستی های مدیریت سیاسی خود را در فتنه 88 جبران می کردند امروز می‌توانستند به عنوان رئیس مجلس خبرگان بیشتر آرا را داشته باشند، قطعآ این موارد و تجارب گذشته بر جو حاکم بر اعضا مجلس خبرگان موثر بوده است.

https://shoma-weekly.ir/o4fkZU