بین الملل

رژیم صهیونیستی و سیاست نخ نمای تهدید ایران

اظهارت اخیر مقامات رژیم صهیونیستی در مورد حمله نظامی به ایران حاکی از این است که میان سران این رژیم در محافل نظامی و سیاسی در باره مواجهه با ایران اختلاف نظر حاکم است.
اظهارت اخیر مقامات رژیم صهیونیستی در مورد حمله نظامی به ایران حاکی از این است که میان سران این رژیم در محافل نظامی و سیاسی در باره مواجهه با ایران اختلاف نظر حاکم است.
برخی از مقامات رژیم صهیونیستی از عکس العمل ایران در مقابل حمله نظامی دچار وحشت شده اند به طوری که اعتراف کرده اند در صورت حمله اسراییل سرزمین های اشغالی توسط حزب الله موشک باران خواهد شد. برخی دیگر از مقامات صهیونیست معتقدند که باید میان نظامیان و سیاست مداران در زمینه حمله به ایران یک تفاهم حاصل شود. برخی دیگر بر این اعتقادند که باید پای آمریکا و دیگر نیروهای ناتو در میان باشد و با آمریکا در این زمینه تفاهم حاصل کرد تا نیروهای رژیم صهیونیستی از کمک های لجستیکی و نظامی آمریکا برخوردار باشند.
پایگاه اینترنتی روزنامه الاهرام مصر در گزارشی نوشت، 'چالز بوشارد' ژنرال کانادایی و فرمانده عملیات ناتو در لیبی اسراییل را از عواقب حمله نظامی به ایران برحذر داشته است. وی اتخاذ چنین اقدامی از سوی اسراییل را به ضرر اسراییل دانست.
این ژنرال کانادایی می گوید: اگر اسراییل در مورد مساله هسته ای ایران به گزینه نظامی پناه ببرد این اقدام باعث می شود همه کشورهای عربی علیه اسراییل وارد عمل شوند و با ایران در صف واحدی قرار گیرند.
پایگاه خبری رساله نت فلسطین گزارش داد، با بالا گرفتن تهدیدهای اسراییل در مورد حمله به ایران به دلیل موضوع هسته ای ایران که اسراییل این مساله را به عنوان خطری بزرگ برای کیان خود می داند، برخی از مسوولان اسراییل در مورد حمله اسراییل و عواقب آن اظهارنظر کرده اند.
'دانی یاتوم' رییس سابق دستگاه اطلاعاتی اسراییل(موساد) هشدار داده است که اگر اسراییل به ایران حمله نظامی کند از سوی حزب الله لبنان و جنبش حماس موشک باران خواهد شد. 'دانی یاتوم' اعتراف کرده است ایران دارای موشک هایی با برد بالا است و در صورت شلیک توسط ایران تا اسراییل خواهند رسید. اگر این موشک ها به کلاهک های هسته ای و شیمیایی مجهز شوند بسیار وحشتناک خواهد بود.  پایگاه خبری عرب آنلاین با درج مقاله ای از 'صالح نعامی' نویسنده مصری به موضع نظامی اسراییل و آمریکا در مورد حمله به ایران پرداخت و نوشت، مواضع اسراییل در مورد حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران بسیار پیچیده به نظر می رسد. این پیچیدگی موضع فقط به اختلافات موجود در عرصه سیاسی نیست، بلکه یک اختلاف ریشه ای در این مورد وجود دارد تا آنجا که آشکار است 'شیمون پرز' رییس اسراییل معتقد است در داخل رژیم صهیونیستی هم برخی از نهادها با حمله به ایران مخالف هستند. علاوه بر این مقامات نظامی اسراییلی معتقدند ایران درصورتی که مورد تهاجم قرار گیرد عکس العمل ترسناکی از خود نشان خواهد داد و این مساله ای است که ترس این مسوولان را برانگیخته است.
از دیگر دلایلی که 'اوباما' رییس جمهور آمریکا در مخالفت با حمله نظامی به ایران ارائه می دهد این است که حمله نظامی ممکن است به طور سرسام آور باعث افزایش قیمت نفت و تاثیر منفی بر اقتصاد آمریکا شود. اگر چنین اتفاقی رخ دهد باعث می شود به خاطر بحران اقتصادی در آمریکا 'اوباما' در عرصه انتخابات ریاست جمهوری هم با شکست مواجه شود.
در همین حال استفتن والت استاد برجسته روابط بین الملل دانشگاه هاروارد در مقاله ای که نشریه آمریکایی فارین پالیسی چاپ شد، مساله حمله به ایران را که اخیرا برجسته شده است تنها یک پروژه روانی بزرگ دانست.
وی نوشت که هدف اصلی از این کار دور نگاه داشتن ایران از رسیدن به ظرفیت تولید بالقوه سلاح هسته ای است. هدف دیگر آنها تقویت تحریم های اعمال شده است. به نظر من تهدید کردن ایران چندان جدی نیست، اگرچه کاملا کاری احمقانه است.

https://shoma-weekly.ir/JREMKQ