بین الملل

رژیم دروغهای بزرگ

شکست روز افزون این رژیم در معادلات داخلی، منطقه ای و فرامنطقه ای خود است؛ همچنانکه شکست در جنگ اخیر به استعفای باراک از کابینه رژیم صهیونیستی منجر شد.
سمیه عظیمی-اوایل مردادماه سال جاری، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران در انفجار اتوبوس گردشگران اسرائیلی در بلغارستان دست داشته است.
بنیامین نتانیاهو مدعی شده بود که ایران و حزب الله لبنان برای انجام عملیات در بیش از 20 کشور جهان برنامه ریزی کرده اند.
ادعایی که به زعم تحلیل گران سیاسی سناریویی بود برای ایجاد بحران و جنگ افروزی در منطقه و پروژه اتهام زنی علیه ایران.
این ادعا در حالی مطرح می شد که شواهد زیادی حاکی از زمینه سازی دقیق رژیم صهیونیستی به منظور انجام عملیات تروریستی در منطقه همچون ترور فرماندهان حزب الله، ترور بنیانگذار جنبش جهاد اسلامی فلسطین، ترور فرمانده ارشد حماس و شهادت دانشمندان هسته ای کشورمان است.
در طی این مدت تا شروع جنگ 8 روزه غزه نیز سران این رژیم به صورت مداوم از نزدیک بودن عملیات نظامی علیه کشورمان خبر می دادند و سعی در جلب نظر هم پیمانان خود به ویژه ایالات متحده در این خصوص داشتند.
جنگی که نظر ناظران سیاسی مبنی بر تلاش رژیم صهیونیستی برای التهاب آفرینی در منطقه و اتهام زنی علیه ایران را اثبات کرد.
اما جنگ غزه بر خلاف جنگ های گذشته این رژیم با وقوع اتفاقات خاصی همچون انفجار در قلب تل آویو و بلند شدن صدای آژیر خطر در سرزمین های اشغالی پس از 20 سال همراه بود که بهت سردمداران این رژیم و وحشت آنان را در پی داشت.
جنگی که پیروز واقعی آن مقاومت اسلامی بود و رژیم صهیونیستی را وادار به پذیرش صلح و آتش بس کرد.
اما پس از گذشت چند روز از جنگ غزه، سران صهیونیست که هنوز شکست گنبد آهنین خود را باور ندارند در تلاش برای ایجاد بحران علیه جمهوری اسلامی پس از روشن شدن توانمند کردن حماس با تسلیحات و موشک از سوی کشورمان در گزارشی مدعی شده اند که ایران در حال ارسال محموله ای جدید از موشک و دیگر تسلیحات از طریق کشتی به غزه است.
این گزارش می افزاید: محموله مذکور احتمالا شامل تعداد بیشتری از موشک های "فجر5" و نیز موشک های "شهاب 3" جهت استقرار در غزه و سودان است.
بنابر این ادعا ، کشتی مذکور قصد دارد از مسیر دریای سرخ، سودان و مصر تسلیحات را به دست فلسطینی ها در غزه برساند.
منابع اسرائیلی در ادامه مدعی شده اند که به محض ورود کشتی به دریای سرخ، کشتی های جنگی ایرانی که در اریتره لنگر گرفته اند آن را همراهی خواهند کرد.
هرچند برخی معتقدند که انتشار این گزارش بهانه جدیدی از سوی مقامات رژیم صهیونیستی است تا احتمالا مقدمات تجاوز جدیدی به غزه را فراهم کنند اما در واقع به نظر می رسد انتشار چنین گزارش هایی که این بار از سوی رسانه های انگلیسی منتشر شده نشانه عدم رضایت مقامات صهیونیست از نتیجه جنگ غزه باشد.
جنگی که معادلات سران رژیم صهیونیستی را برای حمله به ایران و توان نظامی کشورمان کاملا به هم ریخته است.
رژیمی که سال ها است خاورمیانه را درگیر جنگ و خونریزی جدیدی کرده تا موجودیت خود که بر اساس خیالی واهی بنا نهاده شده را در اذهان عمومی کمرنگ کند.
رژیمی که افسانه ای به نام هولوکاست را دستاویز قرار داد تا هرگونه تردید درباره کشتار مورد ادعای یهودیان در جنگ جهانی دوم ، وجود اتاق های گاز و حتی کمترین تردید در رقم 6 میلیونی یهودیان کشته شده در این جنگ ها جرم تلقی شود.
افسانه ای که به قانون سیمیتیزم مبدل شد و با تلاش حامیان این رژیم جنبه ای جهانی به خود گرفت و پایش را حتی در مجمع عمومی سازمان ملل نیز باز کرد.  
افسانه ای که هدفش از بین بردن ددمنشی ها و دروغ های ساختگی صهیونیزم و ساکت کردن هرگونه انتقاد علیه آن بود.
دروغی که بهانه ای شد برای اثبات فلسفه وجودی اسرائیل تا منطقه ای ممنوعه باشد برای تامین منافع حیاتی صهیونیزم بین الملل و دولت های غربی.
رژیمی که با افسانه ساختگی به وجود آمده که حتی هیچ محققی اجازه پژوهش در مستندات، اظهار نظر یا بیان حقایق پیرامون آن را ندارد تنها با توسل به ادعا و دروغ هم می توانست به حیات خود ادامه دهد.
لذا در صدد تسخیر سرزمینی برآمدند تا کشوری یهودی را تشکیل دهند و بیت المقدس را به بهانه وجود کوه صهیون در این کشور برگزیدند.
در سال های بعد با کمک قدرت های استکباری به ویژه استعمار پیر، کنگره ای جهانی و کنسولگری تشکیل دادند و صندوق ملی یهود افتتاح کردند تا به ظاهر برای مهاجران یهود زمین بخرند.
زمین هایی  که به عقیده سردمداران صهیونیزم باید تصرف می شد تا جنبه های تکمیلی نهضت را کامل کند.
 انگلستان، صهیونیزم را ابزار توسعه نفوذ خود در خاورمیانه می دانست پس در صدد اسکان کامل یهودیان در فلسطین برآمد و بعد از آن تا سال 1936 تعداد یهودیان در فلسطین نزدیک به 2 برابر افزایش یافت.
اعتراض و تظاهرات اعراب در این زمینه نتیجه ای نداد و در 14 می 1948 انگلستان از فلسطین چشم پوشید و یهودیان این کشور رسما موجودیت حکومت خود را به نام اسرائیل اعلام کردند.
اعراب دوبار با این رژیم نوساخته به جنگ پرداختند تا اینکه در بهار سال 1949 اسرائیل موافقتنامه های جداگانه متارکه جنگ با مصر و لبنان، ماورای اردن و سوریه منعقد اما هربار موافقتنامه ها را نقض کرد.
حمله های اسرائیل هرچند وقت یکبار به قسمتی از این کشورها صورت می گرفت تا جایی که در همان سال دولت اشغالگر حدود 400 شهر و روستای عرب نشین فلسطین را تخریب و به جای آنها جنگل مصنوعی ایجاد کرد.
تجاوز نظامی هر بار به بهانه ای صورت می گرفت؛ اما واقعیت مشترک در همه این تهاجم ها دروغ و بهانه ای بود برای تصرف خاک سرزمین فلسطین یا دست اندازی به منابع حیاتی کشورهای اطراف.
ادعاهای این رژیم به مرور دامنه وسیع تری به خود گرفت و پا را از حدود کشورهای عربی فراتر گذاشت همچنانکه در طی سال های گذشته این رژیم همواره ادعاهای بسیاری را علیه جمهوری اسلامی نیز مطرح کرده است.
ادعاهایی اعم از تلاش برای ربودن مقامت ارشد صهیونیست تا تنش در منطقه که همیشه کذب بودن آنها به اثبات رسیده است.
در حال حاضر نیز این رژیم که موجودیت خود را پس از جنگ موفقیت آمیز غزه در خطر می بیند بهانه ای علم کرده تا اذهان عمومی یا به بیان بهتر سردمداران قدرت های استکباری را علیه جمهوری اسلامی برای کمک به مردم بی دفاع غزه مشوش نماید.
بهانه ای که هر بار جلوه ای تازه به خود می بیند؛ روزی با ادعای اینکه سه نظامی ایرانی رهبری حماس را در جنگ 8 روزه به عهده داشتند و روزی با شایعه حمل سلاح تازه به غزه از طریق کشتی.
اما در واقع واقعیت شکست روز افزون این رژیم در معادلات داخلی، منطقه ای و فرامنطقه ای خود است؛ همچنانکه شکست در جنگ اخیر به استعفای باراک از کابینه رژیم صهیونیستی منجر شد.

https://shoma-weekly.ir/7NBE2k