سیاسی

روش فرهنگی دولت یازدهم با اواخر دولت دهم تفاوت زیادی ندارد

پس از گذشت 5 ماه از اتمام کار دولت نهم و دهم عملکردهای آن دولت همچنان ردپای خود را در حوزه های اقتصادی و فرهنگی هنری نشان می دهد. یکی از اعضای حزب موتلفه بیانات جالبی در این زمینه دارد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در خصوص عملکردهای دولت نهم و دهم و آثار این عملکردها بر کار دولت حسن روحانی گفت: تفاوت دیدگاه های اقتصادی میان دو دولت کاملا واضح و مشخص است چرا که دیدگاه حاکم بر اقتصاد در دوره جاری در واقع همان دیدگاه اقتصادی حاکم در دوره آیت الله هاشمی است و طبیعتا این دیدگاه به لحاظ اقتصادی عدالت محور نیست و لی دیدگاه اقتصادی دولت احمدی نژاد یک دیدگاه عدالت محور بود.

وی در ادامه افزود: مثلاطرح هدفمندی یارانه ها در دولت قبل با موافقت مقام معظم رهبری و مصوبه مجلس انجام گرفت اما دولت یازدهم این کار را یک کار غلط می دانند.

البته دولت جدید باید طبق قانون آن طرح را با اصلاحاتی ادامه دهدولی در تامین بار مالی آن

مشکل دارد. بدیهی است هر دولتی موظف است پروژه های نیمه تمام دولت قبل را نیز تکمیل کند .

ترقی همچنین درپاسخ به این نقد که چرا بار تهیه کالاهای اساسی که روحانی این موضوع را اولین و نگران کننده ترین مشکل دولت جدید خوانده بود و اظهار کرده بود" ما در یک استان فقط برای سه روز گندم در انبارها داریم" بدوش دولت جدید انداخته شده بیان کرد: این حرفها مبنای درستی ندارد و ما این حرف ها را قبول نداریم چراکه تمام کالاهای اساسی توسط دولت قبل تا پایان سال تهیه شده بود و بعضی وارد انبارها شده و بعضی در راه و روی کشتی بود و اساساتامین این کالاها کار چند روز نیست که ما بگوییم دولت جدید در صد روز این کالاها را تامین کرده . واردات این کالاها به ماهها قبل زمان نیاز داشته است .

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در خصوص عملکرد دولت نهم و دهم در حوزه ی فرهنگی و هنری و مشخصا تعطیلی خانه ی سینما و انجمن صنفی روزنامه نگاران اظهار داشت: خانه ی سینما محل اجتماع وابسته گان به فتنه 88 بود و وزیر ارشاد دولت وقت علی رغم میل باطنی اش بخاطر مشکلات قانونی و تبدیل شدن آن خانه به پاتق سیاسی و عدم توجه به هشدارها مجبور به تعطیلی خانه ی سینما شد.

وی تصریح کرد: انجمن صنفی روزنامه نگاران نه تنها محل اجتماع فتنه گران واوپوزسیون بود وخبر نگاران را برای آموزش جنگ نرم و کودتای مخملی با خارج مرتبط و به آموزش میفرستادبلکه وضعیت وخیم تری نسبت به خانه ی سینما داشت و ما در آن زمان شاهد ارتباط برخی از اعضا و خبرنگاران با بیگانگان بودیم.

البته این دولت با بازگشائی خانه سینما شاید بخواهد آنرا اصلاح کند . البته فکر نمی کنم روشهای فرهنگی دولت یازدهم با اواخر دولت دهم تفاوت زیادی داشته باشد .

کما اینکه دیدگاههای فرهنگی این دولت هم توسط رهبری در دیدار با شورای انقلاب فرهنگی

مثل خصوصی سازی فرهنگ و جولان جریانهای سیاسی در دانشگاهها و مظلومیت بخش فرهنگ در بودجه نقد شد .

https://shoma-weekly.ir/iURyZU