سیاسی

روش ایده آل برای مبارزات انتخاباتی

صالح اسکندری با طرح این سوال که لوازم یک انتخاب عقلانی که حماسه سیاسی رقم بزند چیست؟ گفت: آیا رقابت های انتخاباتی ایده آل برای ریاست جمهوری باید بزنگاه تبلیغات یک ماهه نامزدها باشد و یا به آوردگاه رقابت‌ها، گفتمان ها، برنامه ها و تیم ها در یک بازه زمانی معقول تبدیل شود؟

صالح اسکندری با طرح این سوال که لوازم یک انتخاب عقلانی که حماسه سیاسی رقم بزند چیست؟ گفت:  آیا رقابت های انتخاباتی ایده آل برای ریاست جمهوری باید بزنگاه تبلیغات یک ماهه نامزدها باشد و یا به آوردگاه رقابتها، گفتمان ها، برنامه ها و تیم ها در یک بازه زمانی معقول تبدیل شود؟

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: در اغلب مردمسالاریهای پیشرفته به منظور ممانعت از موج سازی های کاذب و بهرهبرداری از شاخصه های جنبشی یک جامعه، نامزدهای اصلی انتخابات ریاست جمهوری از چند ماه قبل از برگزاری انتخابات ، خودشان، برنامه ها و حتی تیم های کاری شان را به مردم معرفی می کنند.

وی افزود: در این فضا رأی دهندگان به خوبی می توانند درباره آینده سیاسی کشورشان تصمیم بگیرند. اگر رقبای انتخاباتی این فرصت را داشته باشند تا فارغ از احساسات در یک بازه زمانی چند ماهه برنامه ها و همکاران خود را به مردم معرفی کنند و در عین حال دولت آینده خود را زیر چکش نقد کارشناسان قرار دهند مسیر آزمون و خطا بسته می شود و در این فضا مردم می توانند به جای اینکه تنها به رئیس جمهور رأی دهند دولت را انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: این روش عقلانی مانع از آزمون و خطا در کشورداری می‌شود و برخی از خلأ های تحزب جاندار را تا حدودی برطرف می نماید.


https://shoma-weekly.ir/2HMNIY