بین الملل

روسیه: تنش‌های لبنان از سوی کسانی است که از بی‌ثبات کردن سوریه ناامید شده‌اند

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تنش‌های لبنان توسط کسانی به وجود آمده که از بی‌ثبات کردن سوریه ناامید شده‌اند.

در حالی که در پی درگیری میان هواداران و مخالفان نظام حاکم سوریه در لبنان، ناآرامی‌ها در این کشور همچنان ادامه دارد، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تنش‌های لبنان توسط کسانی به وجود آمده که از بی‌ثبات کردن سوریه ناامید شده‌اند. به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای "القدس العربی"، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: به نظر می‌رسد گروه‌هایی که نتوانستند نقشه‌های خود را برای بی‌ثبات کردن سوریه عملی کنند، این بار به سمت لبنان رفته و تلاش دارند ثبات این کشور را از بین ببرند.
در ادامه این بیانیه آمده است: به نظر می‌رسد که این گروه‌ها از سیاست‌های لبنان در قبال سوریه و عدم مداخله این کشور در امور داخلی سوریه ناراضی هستند و نمی‌خواهند مسائل در این کشور به صورت مسالمت‌آمیزی حل و فصل شود. در بیانیه وزارت خارجه روسیه تاکید شده است: کسانی که این تنش‌ها را در لبنان به وجود می‌آورند از اقدامات نیروهای امنیتی این کشور و محافظت از مرزها ناراضی هستند و می‌خواهند در میان گروه‌های سیاسی و اقشار مختلف جامعه لبنان اختلافات ایجاد کنند.  در ادامه این بیانیه آمده است: مسکو از سیاستمداران لبنانی می‌خواهد تا خویشتن‌داری از خود نشان داده و به وظایف ملی خود در شرایط حساس کنونی عمل کنند، لبنانی‌ها نباید دنباله‌روی افرادی باشند که می‌خواهند فتنه و درگیری در لبنان ایجاد کنند. وزارت خارجه روسیه همچنین از دولت لبنان خواست تا با پایبندی به قوانین تمام اقدامات لازم را برای بازگرداندن آرامش به کشور اتخاذ کنند. اخیرا به دنبال دستگیری "شادی المولوی" یکی از حامیان نیروهای مخالف سوری و درگیری هوادارانش با نیروهای امنیتی در طرابلس لبنان، ده‌ها تن درمناطق مختلف لبنان از جمله بیروت کشته و زخمی شدند. علاوه بر این به دنبال درگیری نیروهای ارتش لبنان در ایست بازرسی با برخی افراد و کشته شدن یکی از شیوخ برجسته منطقه بار دیگر تنش و ناآرامی به لبنان بازگشت؛ این درگیری‌ها بیشتر میان هواداران جریان "المستقبل" وابسته به سعدالحریری ، نخست‌وزیر اسبق لبنان و هواداران نظام حاکم سوریه در لبنان صورت گرفته است.
نمایندگان لبنانی نیز از مردم خواستند تا خویشتن‌دار باشند. همچنین شبکه المستقبل از انفجار یک بمب در منطقه السیده واقع در طرابلس خبر داد.



https://shoma-weekly.ir/mSNjuM