سیاسی

روز جهانی قدس سد راه سازش است

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: روز جهانی قدس، قطعا بر مذاکرات سازش تاثیرگذار خواهد بود.
حسن لاسجردی در گفتگو با تسنیم، در مورد روز جهانی قدس و تاثیر این روز بر مذاکرات سازش گفت:‌ روز جهانی قدس یکی از مهم‌ترین روزها در میان مسلمانان است و قطعا این روز بر روند مذاکرات سازش تاثیرگذار خواهد بود چراکه حمایت  ملت‌ها از موضوع فلسطین بر تصمیمات دو طرف مذاکرات موثر بوده و می‌تواند امتیازاتی را برای ملت فلسطین به وجود اورد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: روز جهانی قدس و حمایت مسلمانان از ملت مظلوم فلسطین موجب روحیه گرفتن و ایستادگی آنها در برابر رژیم صهیونیستی خواهد شد که می‌تواند تاثیر مثبتی در مذاکرات سارش داشته باشد چراکه ملت‍های مسلمان جهان همواره پشتیبان ملت مظلوم فلسطین هستند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار داشت: روز جهانی قدس به فرمایش امام خمینی(ره) در سال 1358 نامگذاری شد، که هدف اصلی آن توجه ملت‌های مسلمان به مسئله فلسطین بوده و باید همه امت‌های اسلامی از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند.

لاسجردی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با نامگذاری روز قدس در واقع به دنبال زنده نگه داشتن اسلام و مسئله فلسطین بوده و خواهان این بودند تا حقانیت مبارزه مردم فلسطین در برابر حرکت غاصبانه اسرائیل اثبات شود و افکار عمومی جهان موضوع فلسطین را درک کنند چراکه روز قدس باعث زنده‌ نگهداشتن مساله فلسطین در میان مسلمانان سراسر جهان شده است.


https://shoma-weekly.ir/xhPH9G