سیاسی

روز اربعین جهانی نشده‌ است ولی پیاده‌روی آن جهانی برگزار می‌شود

درست است روز اربعین جهانی نشده‌ است ولی پیاده‌روی اربعین به‌طور جهانی برگزار می‌شود. میلیون‌ها ایرانی در این مراسم شرکت می‌کنند که بخش عمده‌ای از آن را بانوان تشکیل داده‌اند، در حالی که شخص خاصی از این افراد دعوت نمی‌کند و این مردم با شوق و علاقه خود در این پیاده‌روی شرکت می‌کنند.
معاون امور بانوان کمیته فرهنگی‌ آموزشی اربعین با بیان اینکه اربعین یک رسانه است، گفت: اربعین احتیاجی به رسانه ندارد چراکه اربعین خود یک رسانه است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، لاله‌ افتخاری، معاون امور بانوان کمیته فرهنگی‌ آموزشی، اربعین در نشست بررسی فرصت‌ها و ظرفیت‌های حضور بانوان در پیاده‌روی اربعین که در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات برگزار شد، با اشاره به ضرورت حضور بانوان در پیاده‌روی اربعین، گفت: پیاده‌روی اربعین یک پدیده قرن است. این پدیده تازه نیست ولی به تازگی باشکوه‌تر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اربعین یک رسانه است، افزود: اربعین احتیاجی به رسانه ندارد در دورانی که همه تلاش می‌کنند از طریق رسانه‌ها اربعین را تبلیغ کنند، چراکه اربعین خود یک رسانه است.

معاون امور بانوان کمیته فرهنگی‌ آموزشی، اربعین بیان کرد: درست است روز اربعین جهانی نشده‌ است ولی پیاده‌روی اربعین به‌طور جهانی برگزار می‌شود. میلیون‌ها ایرانی در این مراسم شرکت می‌کنند که بخش عمده‌ای از آن را بانوان تشکیل داده‌اند، در حالی که شخص خاصی از این افراد دعوت نمی‌کند و این مردم با شوق و علاقه خود در این پیاده‌روی شرکت می‌کنند.

افتخاری عنوان کرد: اربعین در حقیقت حاصل بانویی متعهد است که رسالت خود را حفظ کرد. حضور بانوان در این مراسم به این علت است که به جهانیان بگویند همیشه راه حضرت‌ زینب(س) را دنبال می‌کنند و الگوی زندگی خود قرار می‌دهند.

وی افزاد: رسالت ما در این مؤسسه این است که تلاش کنیم اگر بانوانی با شعور نسبی نسبت به اهل‌ بیت(ع) در این پیاده‌روی شرکت می‌کنند، این شعور را به درجات بالاتری نسبت به اهل‌ بیت(ع) برسانیم که از این طریق بتوانند یزید زمان را بشناسند.

همچنین معصومه فرزانه، معاون هماهنگی و اجرایی کمیته فرهنگی‌ آموزشی اربعین در این نشست گفت: مثل همه شرایط حضور بانوان در عرصه‌های فرهنگی‌ و اجتماعی سه ساحت برای حضور بانوان در این مراسم در نظر گرفته شده‌ است. حضور هرچه بیشتر و باشکوه‌تر بانوان در این مراسم پیام بزرگی از انسجام و همبستگی است. عظمتی که در پیاده‌روی اربعین ایجاد شده در هیچ‌ کجای دنیا تشکیل نشده است و همین کار نشان‌دهنده امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر است.

https://shoma-weekly.ir/vzSAjE