سیاسی

روحانی، مجتهدی با سابقه وفاداری به نظام و رهبری است

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درتجلیل از حضور حماسی ملت در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: مشارکت 72 درصدی مردم در انتخابات یازدهم یک رکورد ممتاز در مردم‌سالاری دینی است.
به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی وی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن میگفت، افزود: جهان از حضور حماسی ملت شگفتزده شد. این حضور دوستان انقلاب را در جهان امیدوار و دشمنان نظام را ناکام گذاشت.

رئیسجمهوری منتخب ملت، رئیس جمهور همه است

حبیبی ساز و کارهای دموکراسی در ایران را دقیق خواند و گفت: یک میلیون نفر در سراسر کشور امانتدار رأی مردم بودهاند. رئیس جمهوری منتخب ملت، رئیس جمهور همه است و ما هم مثل دیگران به او تبریک میگوییم.

وی افزود: انتخابات دوره یازدهم هم یک انتخابات آزاد، جدی، رقابتی، اخلاقی و قانونمند بود اما انتخاب بین سیاه و سفید و یا دیو و دلبر نبود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: آنها که تهمت تقلب به نظام را در سال 88 زدند در پیشگاه ملت روسیاه خواهند بود.چرا که نتایج این انتخابات مثل همیشه نشان داد آنچه که مردم در صندوقها میریزند امانت است و آن یک میلیون نفر ناظر و مجری حاضر نیستند به خاطر دنیای دیگران دین خود را بفروشند آنها خوب میدانند حقالناس چیست و در صیانت آن تردید دارند.

آقای روحانی یک مجتهد، با سابقه وفاداری به نظام و رهبری است

وی با اشاره به اینکه قانون اساسی رئیس جمهور منتخب را رئیس جمهور همه میداند، گفت: آقای روحانی یک مجتهد، روحانی با سابقه روشن انقلابی و نیز سابقه وفاداری به نظام و رهبری است و ما با آرامش خاطر میتوانیم او را رئیس جمهور خود بدانیم. برای پیشرفت کشور و خدمت مردم آنچه که از دستمان برآید از کمک و حمایت مضایقه نخواهیم داشت. ما برای توفیق او نیز دعا می کنیم.

حبیبی خاطر نشان کرد: در سلامت مردمسالاری دینی در ایران همین بس که این چند دوره از دل دولت مستقر که دو دوره توفیق خدمت داشته یک دولت مدعی و منتقد جدی آن با رأی ملت سر برآورده است. این در مشروعیت و مقبولیت دولت و سلامت رأی مردم خود یک سند مهم است. وی افزود: همیشه دولتها دو دوره متوالی را پشتسر میگذاشتند و دولت بعدی را به رقیب میسپردند در این دوره هم همین اتفاق افتاد.

مطمئن هستیم دولت سوریه توطئه صهیونیستها را خنثی میکند

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پیروزیهای ارتش سوریه در حلب اشاره کرد و گفت: پس از توفیقات ارتش سوریه در القصیر نوبت پیروزی در حلب است ما مطمئن هستیم دولت سوریه توطئه صهیونیستها و ارتجا عرب در تضعیف جبهه مقاومت را خنثی میکند و از آن به سلامت عبور خواهد کرد.وی اظهارامیدواری کرد پس از پاکسازی حلب جبهه مقاومت در موضع تهاجمی قرار گیرد و پاسخ قاطع در جبهههای جنگ با رژیم صهیونیستی و ارتجاع عرب بدهد.

نام شهدای 26 خرداد در تاریخ ایران به عنوان قهرمانان ملی ثبت است

حبیبی در پایان با گرامیداشت یادو خاطره شهدای 26 خرداد گفت: شهیدان امانی، بخارایی، صفار هرندی و نیکنژاد ستارگان درخشانی در آسمان مقاومت ملت ایران در دهه چهل بودند که به جرم دفاع از روحانیت و مرجعیت و استقلال کشور به شهادت رسیدند. نام آنها در تاریخ ایران به عنوان قهرمانان ملی ثبت است.

خواست رهبری به صورت کامل محقق شد

همچنین دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفتوگو با ایسنا گفت: مردم ایران برای چنددهمین بار اعلام کردند که برای تداوم انقلاب اسلامی هیچ تردیدی به خود راه نمیدهند.

محمدنبی حبیبی با اشاره به اینکه حضور و استقبال مردم در انتخابات بسیار گسترده بود، خاطرنشان کرد: من معتقدم آنچه رهبری درباره ضرورت حضور مردم در انتخابات یادآوری کردند به صورت کامل تحقق پیدا کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن به دنبال حضور کمرنگ مردم در پای صندوقهای رأی بود، اظهار کرد: دشمن درصدد بود تا نشان دهد که مردم نسبت به انقلاب سرد شدهاند اما این خواست شیطانی دشمنان مثل گذشته نه تنها برآورده نشد بلکه مردم نشان دادند هرگاه دشمن تصمیم میگیرد برای تحقق نیات خود حضور مردم را کمرنگ کند، آنها حضور چشمگیری در صحنهها خواهند داشت.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه افزود: مردم مشکلاتی را دارند و ممکن است انتقاداتی هم داشته باشند اما مسائل روزمره را با مسائل اصلی انقلاب مخلوط نمیکنند و پای انقلاب ایستادهاند.

سیاستهای کلی نظام تغییر نخواهد کرد

حبیبی در ادامه با بیان اینکه «در کلیت سیاست خارجی و مسئله هستهای با تغییر رییسجمهور، تغییر خاصی رخ نمیدهد»، خاطرنشان کرد: رعایت سیاستهای کلی نظام در سیاست خارجی و مسائل هستهای موجب پیشرفت کشور شده است. با این حال ممکن است در مذاکرات تفاوتهای سلیقهای به وجود بیاید اما دشمن نباید خیال کند که با تغییر رییسجمهور، ملت و رهبر ایران از مواضع قبلی خود، که همان تأکید بر حق برخورداری از دانش هستهای است، کوتاه میآیند و تغییری در این مسیر رخ میدهد.این فعال سیاسی در پایان گفت: ما در آینده هم شاهد پایداری ملت و رهبری ایران برای برخورداری از دانش هستهای خواهیم بود.

https://shoma-weekly.ir/aJBoRa