سیاسی

روحانی در سازمان ملل فرصت سوزی کرد

جا داشت در مباحث مطرح شده توسط روحانی، روی پیام انقلاب اسلامی برای جهان بیشتر کار می شد تا می توانستیم از این فرصت برای انتقال پیام های مهم جمهوری اسلامی به جهان که پیام صلح، عدالت و امنیت، مقابله با تروریسم و اشغال سرزمین های اسلامی است را در این فرصت ارائه دهیم که متاسفانه از این فرصت استفاده لازم نشد.

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار "راه نو" با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل اظهار داشت: سخنان دکتر روحانی در واقع اقرار به بدعهدی آمریکا بعد از گذشت 8 ماه از اجرای برجام بود که این شیوه مسبوق به سابقه است و در گذشته هم همین بدقولی ها از سوی امریکا وجود داشته است.

وی همچنین سخنرانی دکتر روحانی را نوعی اعتراف در مجمع عمومی سازمان ملل و در بین کشورها دانست و یادآور شد: البته امریکا هم از طرح این نوع موضوعات در عرصه بین المللی و افکار عمومی هیچ واهمه ای ندارد بدلیل آنکه رسانه های امریکا مسلط بر افکار عمومی جهان هستند و افکار عمومی جهان را به هر سمتی که می خواهند، سوق می دهند و این نوع برخورد را به جای آنکه بر اساس دیدگاه ما ضد ارزش جلوه دهند آن را یک پیروزی دیپلماتیک و مکر و حیله سیاسی جلوه می دهند که توانسته ایران را وادار کند، علیرغم بدعهدی های امریکا و اطمینان از اینکه به تعهداتش پایبند نیست ، به این توافق تن درهد.

ترقی افزود: لذا اگرچه طرح این موضوع در سازمان ملل توسط آقای روحانی ممکن است از نظر داخلی محکوم کردن امریکا تلقی شود ولی از نظر رسانه ها و افکار عمومی جهان، پذیرش فریب آمریکا توسط ایران و دولت یازدهم بیشتر جلوه می کند تا بدنامی برای امریکا.

وی در ادامه به اظهارات رئیس جمهور مبنی بر حمایت عربستان از تروریسم در منطقه و اختلاف افکنی در جوامع منطقه اشاره کرد و گفت: اگرچه این برخورد، برخوردی است که در انتظار و توقع مردم نسبت به جنایات عربستان بود ولی به نظر می رسد باز هم باید این موضع شدید الحن تر اتخاذ می شد چراکه جنایایتی که عربستان در یمن و حمایت از داعش در سوریه و عراق مرتکب می شود در این فرصت باید افشا گردد.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: نسبت به افشای ماهیت عربستان باید به گونه ای برخورد می شد که تفکر تکفیری ها و تفکر افراط گرایی به نام اسلام در جهان جا نیفتد که به نظر می رسد بحث های ایدئولوژیک در این فرصت مطرح نشد. حداقل جمهوری اسلامی می توانست از این تریبون اعلام کند که ما با تفکر تکفیری ها مخالف هستیم و دیدگاه اسلام را مغایر با این نوع اندیشه می دانیم تا حمایت از عربستان کاملا در عرصه بین‌المللی و افکار عمومی جهان از اسلام ناب تفکیک شود.

ترقی ضمن تاکید براینکه دولت باید آخرین فرصتش را در سازمان ملل استفاده می کرد تصریح کرد: جا داشت در مباحث مطرح شده توسط روحانی، روی پیام انقلاب اسلامی برای جهان بیشتر کار می شد تا می توانستیم از این فرصت برای انتقال پیام های مهم جمهوری اسلامی به جهان که پیام صلح، عدالت و امنیت، مقابله با تروریسم و اشغال سرزمین های اسلامی است را در این فرصت ارائه دهیم که متاسفانه از این فرصت استفاده لازم نشد.


https://shoma-weekly.ir/Wx5kyG