سیاسی

روحانی به فعالیت زودهنگام انتخاباتی اطرافیان تذکر دهد

اجلاس سراسری جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری صبح جمعه با مقدمه و خیر مقدم محسن کوهکن نایب رئیس دوم جبهه آغاز شد.
اجلاس سراسری جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری صبح جمعه با مقدمه و خیر مقدم محسن کوهکن نایب رئیس دوم جبهه آغاز شد.

کوهکن با گرامی داشت یاد و خاطره مرحوم عسگر اولادی اظهار داشت: یاد و خاطره آزاد مرد قرآن اندیش که همواره اجلاس ما با کلام قرآنی و اخلاق نیکوی این مرد بزرگ شروع میشد گرامی میداریم.

در ادامه این اجلاس محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ضمن خیر مقدم با اشاره به چگونگی انتخاب محمدرضا باهنر به عنوان رئیس جدید جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری، اظهار داشت: هم برای حزب موتلفه اسلامی و هم برای جبهه پیروان مطالبی که میثاق در نبودن جبهه و موتلفه است سرودند که نه وزن داشت و نه قافیه این عنایت الهی به موتلفه بود که با وجود ضایعه ارتحال عسکراولادی که جبران ناپذیر هم تلقی میشود، اما هم نهاد و هم موتلفه با تکیه بر سیستم کار خود را ادامه دادند.

حبیبی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره عسکراولادی که وی را مجاهد صادق، خدمتگزار خستگی ناپذیر معرفی کرده بودند تصریح کرد: مقام معظم رهبری موضوع تدین، تخلق به اخلاق الهی و تفکری که مرحوم عسکراولادی از این خصیصهها برخوردار بودند را در یک سخنران نیم ساعته درباره مرحوم عسکراولادی بیان فرمودند.

در ادامه این نشست محمدرضا باهنر دبیر کل جبهه پیروان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم عسگر اولادی اظهارداشت: ما هرچه از فوت آن مرحوم فاصله میگیریم، فقدان ایشان را بیشتر احساس میکنیم چرا که آنمرحوم برای اسلام و انقلاب بسیار زحمت کشید و حضور درخشانی داشت.

باهنر با بیان اینکه تاثیرگذاری مرحوم عسگر اولادی در حوادث قبل از انقلاب قابل انکار نیست و غیر از این تحریف و برداشت ناقص از تاریخ انقلاب است، افزود: مقام معظم رهبری تدین مرحوم عسکراولادی را بر همه ویژگیهای ایشان مقدم دانستند.

وی با اشاره به روند انتخاب دبیرکل جدید جبهه پیروان خط امام و رهبری، خاطر نشان کرد: به نظر بنده هیچکس نمیتواند جای عسکراولادی را پر کند. دوستان بنده را شرمنده کردند چرا که مسئولیت جبهه پیروان کار بسیار سنگینی است و من هم گفتم که در خود نمیبینم که جانشین عسکراولادی باشم از این رو باید با کمک تک تک اعضا و تشکلها کار را پیش ببریم.

نائب رییس مجلس گفت: جبهه پیروان در جریان اصولگرایی از ۱۵ تشکل برخوردار است که ما چنین تجمعی را در جریان اصولگرایی بین فعالان سیاسی نمیبینیم. اما عمده فعالیتهای ما در زمان انتخابات ضابطهمند میشود. ما باید علاوه بر کارکرد انتخابات، کارکرد تشکیلاتی متحد خود را تقویت کنیم.

 دبیرکل جبهه پیروان ادامه داد: قرار نیست جبهه یک حزب تمام عیار در کشور شود و بیشتر به صورت همدلی و همراهی تشکلها برای انتخابات فعالیت میکند، از این رو در سراسر کشور حتی یک متر ساختمان ملکی یا استیجاری تحت عنوان جبهه پیروان نداریم و این جبهه همواره مهمان اعضای خود است.

باهنر با بیان اینکه دولت با مسائل مختلفی امروز روبهرو است اظهار داشت: مسئله ژنو، روابط بینالملل و همچنین مسائل داخلی از جمله تورم، بیکاری و توسعه انسانی از جمله این مسائل پیشروی دولت هستند.

وی در ادامه سخنان خود از تغییرات گسترده در دولت تدبیر و امید انتقاد و تصریح کرد: ما از دولت یازدهم توقع داشتیم که علیرغم دولتهای قبلی خیلی به تغییرات دست نزند چراکه وقتی یک حزب نیز در انتخابات پیروز میشود، حداکثر تغییراتی که اعمال میکند نزدیک به ۲۰۰ نفر خواهد بود چراکه تغییرات سبب هدر رفت بهرهوری میشود. آقای روحانی اظهار میکردند که ما با قطار نمیآییم و تغییرات را نیز قطاری اعمال نمیکنیم، ولی بیبلیتها باید پیاده شوند. اما سئوال ما امروز از رئیسجمهور این است که مگر چند نفر بدون بلیت سوار شدهاند؟ قرار نیست ۲۰۰ هزار نفر بدون بلیت باشند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی به ورود زودهنگام برخی از منتسبین رئیسجمهور به دهمین دوره انتخابات مجلس نیز انتقاد و اظهار کرد: اطرافیان آقای روحانی باید بدانند که چه بخواهند و چه نخواهند ۵/۲ سال دیگر باید با مجلس نهم زندگی مسالمتآمیز و همسو داشته باشند، بنابراین اینکه بگویند مجلس دهمی بیاید و مسائل را حول این محور ببینند درست نیست.

باهنر تاکید کرد: آقای روحانی به اطرافیان خود تذکر بدهند که پرداختن به مسائل انتخاباتی باید در زمان مشخص خود باشد.

https://shoma-weekly.ir/RdfhoE