بین الملل

رهنمود رهبری چشم انداز آینده را روشن ساخت

بسیاری تصور می کنند توافق هسته ای نقطه آغازی برای یک حرکت بزرگ برای حل همه مشکلات است اما مقام معظم رهبری با بیانات خود مشخص کردند که این یک تلقی اشتباه است که چون بحث هسته ای به یک جایی رسیده ما جنایت و توطئه هایی که آمریکایی ها انجام دادند همه را فراموش می کنیم و در سایه روابط دیپلماتیک در یک فضای دوستانه مسائل را حل کنیم.آنچه که برای رهبر معظم انقلاب بسیار مهم بود و به آن اشاره کردند این بود که جمهوری اسلامی ایران برای آینده روابط خود با کشورهای جهان استراتژی دارد و توافق هسته ای نمی تواند تیر خلاصی به همه آنچه که به عنوان مجاهدت و روح مقاومت در منطقه شکل گرفته باشد و همه آنها را از بین ببرند.
دکتر حسن لاسجردی، کارشناس مسائل بین الملل،در تحلیل خود از بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار شرکت کنندگان در اجلاس مجمع جهانی اهل بیت (ع) و اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، به خبرگزاری آریا گفت: برخی تصور می کنند با حل مسئله هسته ای بقیه مباحث حل می شود و پای آمریکا به ایران باز می شود. پس از آنکه مذاکرات به پایان رسید بسیاری در عرصه تبلیغات و تحلیل واظهارنظر ابراز داشتند که با حل مسئله هسته ای مقدمات روابط حل خواهد شد. مشکلات گذشته بحث نظامی گری و بحث نگاه استکباری ایران به آمریکا و در نهایت آنچه به عنوان نماد مقاومت در منطقه بود، توسط این فضای جدید در هم خواهد شکست و جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور جدید عادی تغییر فاز خواهد داد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود:رهبر انقلاب در سخنان خود اظهار داشت نظام غرب تلاش کرد با عنوان مشکل هسته ای ما را به عنوان تهدید و مخل امنیت منطقه ای و برهم زننده توازن نظام بین الملل نشان دهند لذا به وزارت خارجه اختیار داده شد تا این موضوع را به عنوان یک کیس خاص به نتیجه برسانند و در نهایت به یک توافق اولیه دست پیدا کردند. رهبر انقلاب در سخنان خود چشم انداز آینده را روشن کردند.

لاسجردی اظهار داشت: بسیاری تصور می کنند توافق هسته ای نقطه آغازی برای یک حرکت بزرگ برای حل همه مشکلات است اما مقام معظم رهبری با بیانات خود مشخص کردند که این یک تلقی اشتباه است که چون بحث هسته ای به یک جایی رسیده ما جنایت و توطئه هایی که آمریکایی ها انجام دادند همه را فراموش می کنیم و در سایه روابط دیپلماتیک در یک فضای دوستانه مسائل را حل کنیم.آنچه که برای رهبر معظم انقلاب بسیار مهم بود و به آن اشاره کردند این بود که جمهوری اسلامی ایران برای آینده روابط خود با کشورهای جهان استراتژی دارد و توافق هسته ای نمی تواند تیر خلاصی به همه آنچه که به عنوان مجاهدت و روح مقاومت در منطقه شکل گرفته باشد و همه آنها را از بین ببرند.

https://shoma-weekly.ir/UbUzFo