سیاسی

رهبری در جوانان چه یافتند؟

رهبری انقلاب آنچه را که به جوانان اعتقاد دارد در زندگی جوانی خود به آن عمل نموده است و روی واقعیت‌هایی بنام اعتماد به نفس، آرمانگرایی، عشق به سازندگی و خدمتگزاری، تربیت دینی، نیروی متراکم و توام با شور و هیجان، فطرت پاک و سالم، بی رغبتی به الگوهای مصرف زدگی و رفاه‌طلبی، علم‌دوستی، رقابت دوستی و دهها مورد دیگر تاکید دارند یعنی یافتند که می‌توانند انجام بدهند.

نصر عزیزی - یکی ازنعمتهای الهی که نصیب انقلاب اسلامی و ملت ما شد، فرایند منحصر بفرد زندگی نوجوانی وجوانی تا پیری معمارانقلاب اسلامی یعنی امام راحل و خلف صالح او مقام معظم رهبری بوده است.

بااندیشه در نوع رهبری موفق این دو رجل الهی اسراری کشف می‌شودکه یکی از دهها نوع آن، نوع نگاه به جوانان و تطبیق خط آهنگ رهبری با مجموعه واقعیت‌ها و حقایق دوران جوانی و هدایت آن در مسیر سازنده انقلابی الهی می‌باشد. تصور شود کشوری با ویژگیهای سنی و جمعیتی جوان و اکثریت هرم سنی در این طبقه با جمع ترکیبی هزاران نوع استعداد‌ها، تمایلات،گرایشها، غرائز، آرزوها، آرمانها، علائق، سلائق، محیط اجتماعی، تفاوت فرهنگهاو قومیت‌ها، تأثیرات وراثتی، آداب و رسوم فرهنگی، نوع معیشت و زندگی و عادات و خوراک وپوشاک و دنیای ارتباطات و تاثیرگذاری آنها و... چگونه باشدت تمام و اعتقاد وایمان و باور حقیقی زیر پرچم ولایت جمع و آتشفشان انقلاب اسلامی را بوجود آوردند و این ماجرا ادامه دارد.

معلوم است آموزه‌های اعتقادی و دینی و تربیتی اسلام همانگونه که فطرت الهی خمینی و خامنه‌ای را برای رهبری بزرگترین حادثه قرن شکوفا و بارور ساخت، اعتقاد به همان شکوفایی در چارچوب ذهنی مقام معظم رهبری و اعتماد به نسل جوان وجود دارد کما اینکه امام راحل با آرامش خاطر از نسل جوان و اعتماد به انتخاب درست مسیر آنان سیلی زدن به صدام را تبدیل به مسابقه هدیه جان بر روی میادین مین و سیم خاردارها و تله‌های انفجاری نمود تا امروز مقام معظم رهبری با آرامش قلبی تحولات جهانی را سرلوحه تحلیل‌های روز قرار دهند و آرامش را از مستکبران کاخهای شیشه‌ای سلب نمایند.

واقعیت این است که اگر پدری یا مادری و یامعلمی با تدبر و تفکر و معلومات لازم بتواند آنچه راکه خداوند در نهاد نوجوانان و جوانان گذاشته، کشف و در زمان لازم و با هدف چند بعدی و با استفاده‌های مناسب بارور سازد، جامعه در مسیر اصلاح و پیشرفت قرار می‌گیرد و خصلت پرورش و تربیت و هدایت خوب جوان این است که علاوه بر قرار گرفتن در مسیر صحیح هدایت، تجربه‌های گرانبهای سالی پس از سال قبل خویش را برای ساختن آینده بهتر بکار می‌گیرد. امام راحل و مقام معظم رهبری با شناخت دقیق روانشناسانه و جامعه‌شناسانه به این ویژگیها پی برده و کشتی‌های اقیانوس پیمای جوانان را در بحرانها هدایت نمودند که امروزه کارنامه افتخارآفرینی را در بین کشورهای دنیا از کارکرد جوانان دیروز وامروز در همه حوزه‌های علمی، نظامی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی برای الگوسازی ارائه داده‌ایم.

اگر آقا در دیدار با خبرگان رهبری امتیازی را برای نسل جوان کنونی نسبت به نسل جوان قبل از انقلاب برشمردند، معنایش این است که حفظ و دارا بودن همه شرایط و ویژگیهای جهادی ومبارزه السابقون السابقون جوان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و صیانت، نقش و تقوا و درایت و آینده‌نگری آن نسل، جوان امروز به رسالت سنگین و دورنمای انتظارآفرین و سازندگی جهان و مهیا ساختن زمینه‌های ظهور امام زمان(عج) و مبارزه بی امان تا رفع استکباراز جهان می‌اندیشد و معلوم است تاوانی که جوانان امروز تحمل می‌کنند با توجه به رشد صدها برابری توقعات و زمینه‌های پیشرفت و الگوهای زندگی، تاوان کمی نیست ولی فرداهای امیدبخشی را بدنبال دارد.

رهبری انقلاب آنچه را که به جوانان اعتقاد دارد در زندگی جوانی خود به آن عمل نموده است و روی واقعیت‌هایی بنام اعتماد به نفس، آرمانگرایی، عشق به سازندگی و خدمتگزاری، تربیت دینی، نیروی متراکم و توام با شور و هیجان، فطرت پاک و سالم، بی رغبتی به الگوهای مصرف زدگی و رفاه‌طلبی، علم‌دوستی، رقابت دوستی و دهها مورد دیگر تاکید دارند یعنی یافتند که می‌توانند انجام بدهند.

تکیه کلام با مسئولان محترم بخصوص دولت خدمتگزار از ره توشه رهبری این است که به این سرمایه اعتماد نمایید و از این نیروی الهی غافل نباشید پیرها اگر تدبیر دارند، جایگاههای بهره‌برداری از تدبیر آنها هم بی شمار است. تدبیر آن است که در استفاده از نیروی جوان و نیروی پیران افراط و تفریط نشود و این اشکال و نقدی است که هم در دوره 8 ساله دولت قبلی و هم دولت فعلی وجود دارد و باید اصلاح شود.

https://shoma-weekly.ir/acUOax