سیاسی

رفتار فراجناحی شورای نگهبان الگوی دستگاه قضا باشد

خواست عمومی ملت است که قوه قضاییه در برابر متخلفین محکم بایستد و وظیفه خود را قاطعانه انجام دهد.

دکتر اسدالله بادامچیان درباره برگزاری دومین دادگاه فساد مالی بزرگ گفت: خواست عمومی ملت است که قوه قضاییه در برابر متخلفین محکم بایستد و وظیفه خود را قاطعانه انجام دهد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه ملت ایران از اینکه دستگاه قضا در موضوعاتی که پای مسئولان بانکی یا سایر مسئولان در میان است،محکم می‌ایستد، خوشحال می‌شود، گفت: رفتار فراجناحی شورای نگهبان الگوی دستگاه قضا باشد.
نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای  اسلامی، افزود: ملت ایران از اینکه بداند در موضوعاتی که پای برخی مسئولان بانکی یا سایر مسئولان درمیان است، دستگاه قضا محکم ایستاده است، خوشحال می شوند.
وی، شورای نگهبان قانون اساسی را مصداق ادعای خود دانست و اظهار کرد: شورای نگهبان دراین دوره رعایت مقام و سلایق افراد را در تایید صلاحیت‌ها نکرد، مردم از رفتار شورای نگهبان آرامش یافتند و به این مهم رسیدند  که  این شورا  رعایت گروه‌ها یا جریان‌های سیاسی را نمی کند و آقایان در سطح بالای ریاست را هم رد صلاحیت می‌کند.
دستگاه قضا باید با اقتدار قضایی عمل کند
این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم، با بیان اینکه قوه قضاییه هم به همین گونه باید رفتار کند، تاکید کرد: دستگاه قضا باید با اقتدار عمل کند و  تابع جوگیری‌های سیاسی نباشد که البته شاهد هستیم تحت  هیچ جو سیاسی نیست.عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، تصریح کرد: با این حال برخی مواقع فضای سیاسی را طوری سنگین می کنند که در قضاوت تاثیر بگذارد.
 لزوم برگزاری بی وقفه دادگاه عوامل فساد بزرگ
وی، مقاله سیاسی که در روزنامه ایران بعد از برگزاری دادگاه اول به چاپ رسید را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد:در این شرایط  قوه قضاییه باید بتواند فارغ از قضایا و مسائل سیاسی با اقتدار قضایی عمل کند و توجهی نکند کدام گروه از نتیجه دادگاه خوشش می آید و کدام گروه شکایت دارد.
نماینده مردم تهران در مجلس هشتم برگزاری بی وقفه دادگاه عوامل فساد بزرگ را بسیار خوب دانست و اضافه کرد: همه کارهای خوب  در کشور با هم انجام می‎گیرد، هم کار انتخابات انجام می دهیم و هم  پاسخ تهدیدهای آمریکا را می دهیم، هم نفت را روی فرانسه و انگلیس می بندیم و هم قیمت نفت را بالا می بریم.
بادامچیان با بیان اینکه در کشور ما یک نظام مقتدر حاکم است که باعث می شود هر مجموعه‌ای کار خود را به موقع انجام دهد، تصریح کرد: برآیند این مجموعه‌ها همین می شود که در انتخابات حضور مردمی در سطح بالا قرار می گیرد.

 

https://shoma-weekly.ir/YYuoG7